Hatalmas méretű aszfalthiány okozott veszélyhelyzetet az M1-es autópályán, ahol eddig sem volt túl rózsás a helyzet.

„Az M1 autópályán Budapest felé haladva, Óbarok pihenőnél baleset miatt torlódás volt. A helyszínen bójával megjelölve látható volt a baleset okozója: egy másfél méter átmérőjű, kb. 20 cm mély kátyú. A leállósávban 15-20 autó félreállva és több mint a felének defektes volt a kereke.”– értesült az Index egy olvasójától az M1-esen található szokatlan méretű kátyúról. A lap megkereste a rendőrséget és a Magyar Közút Nonprofit Zrt-t is.

A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság a portál megkeresésére azt válaszolta: a rendőrségre 2018. augusztus 24-én érkezett a bejelentés, hogy több jármű az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 41-es kilométernél kátyúba hajtott.

Az úthiba a Magyar Közút szerint a heves esőzések miatt alakult ki, melynek ideiglenes javítását még tegnap este elvégezték, mostanra pedig a tartósabb melegaszfaltos javítással is végeztek.

A szinte használhatatlan állapotig leromlott autópályaszakaszok körül idén februárban robbant ki a botrány, a Kisalföld egyik olvasója megszámolta, hogy hány nagy kátyú van az M1-esen Győr és Budapest között 163-ig jutott. A felújítás jelenleg is folyik, nyáron 140 napig tartó szakasszal indult a legveszélyesebb részek felújítása, a következő lépés pedig a teljes körű renoválás lesz.

Erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be. az M1-es autópálya három sávossá bővítése 2021-ben kezdődhet meg, a felújítási és bővítési munkálatok idejére pedig akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítésére.
(index.hu)