Három hét szünet után enyhén felhős, enyhe, de a korábbiaknál melegebb időben (17 Celsius-fokos levegő és 29 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel a Forma-1-esek a 44 körös Belga Nagydíj rajtjához Spa-Francorchamps-ban.
A pole-ból a szombati esős végű időmérő után – pályafutása során rekordot jelentő ötödik alkalommal – a címvédő Lewis Hamilton indulhatott, mellé bajnoki riválisa, a 24 pontos hátrányban lévő ferraris Sebastian Vettel állt. A második sor a csődbe ment, majd Racing Point Force India néven újjáélesztett silverstone-i csapaté lett, Esteban Ocon a 3., Sergio Perez a 4. rajtkockából kezdett. A harmadik sorba a haasos Romain Grosjean és a ferraris Kimi Räikkönen, a negyedikbe a Red Bull-osok, Max Verstappen és Daniel Ricciardo, az ötödikbe a Haas másik pilótája, Kevin Magnussen, valamint a Toro Rossó-s Pierre Gasly került.
A versenyre négyen is motorcserés hátrasorolást kaptak, közülük a „legelőkelőbb”, 18. helyre a mercedeses Valtteri Bottas került, utána a két renault-s, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz, valamint az egész hétvégén küszködő hazai versenyző a mclarenes Stoffel Vandorne következett.
A Pirelli Spába a közepes, a lágy és a szuperlágy gumit vitte, száraz versenyre egy kiállást jósolt a gumiszállító, számításaik szerint szuperlágy-lágy kombinációval, a 16. kör környékén elvégzett kiállással.
Az első kilenc a szuperlágy gumin futotta továbbjutó körét a szombati Q2-ben, így ők kötelezően azzal indultak, mögöttük Gasly is ugyanígy választott, hátrébb a közepessel induló Sainz kivételével mindenki a lágyat vette fel az első etapra.
2018 Forma-1 Belga Nagydíj, futam
A lámpák kialvásakor Hamilton jól indult el, de Vettel a Kemmel egyenesen simán megelőzte az angolt. Hátul óriási baleset történt a célegyenesen, Fernando Alonso McLarenjét a túlságosan későn fékező Nico Hülkenberg lökte neki Charles Leclerc Sauberjének, röpködtek az alkatrészek. Daniel Ricciardo hátsó szárnyát is letörte a repülő McLaren, az ausztrál pedig nekiütközött Kimi Räikkönen Ferrarijának, ő jobb hátsó defektet kapott. Bottas Szirotkin Williamsére futott rá, letörte a Mercedes első szárnyát. Beküldték a biztonsági autót.
A sorrend a safety car mögött: Vettel, Hamilton, Perez, Ocon, Verstappen, Grosjean, Magnussen, Gasly, Ericsson, Szirotkin, Stroll, Hartley, Sainz, Räikkönen, Vandoorne, Bottas és az új szárnyat kapó, 2 körös hátrányt összeszedő Ricciardo. Räikkönen a biztonsági autós szakasz alatt közepes keverékre váltott, a futam végéig terveztek vele.
A biztonsági autó a 4. kör végén engedte el a mezőnyt, Vettelnek sikerült ellépnie Hamilton elől, hátul Bottas megelőzte a sérült szárnnyal versenyző Räikkönent.
Verstappen a Kemmel egyenesen DRS-sel megelőzte Ocont, átvette a 4. helyet a lelátón őrjöngő holland szurkolók előtt. Bottas Hartley megelőzésével a 13. helyre lépett előre.
Räikkönen újra megjárta a bokszot, igazítottak az autón.
Bottas Sainzot is elkapta, Räikkönen újra a bokszba hajtott, a garázsba tolták az autót.
Verstappen Perezt is utolérte, a Kemmelen a DRS-sel könnyedén előzte meg a mexikói Force Indiá-st.
Bottas a williamses Stroll megelőzésével a 11. helyre lépett fel.
Bottas Szirotkint is megelőzte, felért a top10-be.
Bottas folytatta az előretörést, újabb DRS-előzéssel a sauberes Marcus Ericssontól vette el a 9. helyet.
A Mercedes finnje rutinosan ment el Toro Rossó-s Pierre Gasly mellett, de a jobb hátsó gumiján komoly hólyagosodás kezdett megjelenni. Hamiltonnál a bal hátsón látszott hasonló.
Hamilton lágy gumikra váltott, a Ferrari Vettelt is kihívta a kör végén. Bottas közben fellépett a 7. helyre.
Vettel is cserélt, sikerült Verstappen és Hamilton elé kiérnie. A Merceces angolja a Kemmelen elment a Red Bull-os holland mellett, tapadt a ferraris németre. A hátránya a korábbi felére, 1,7 másodpercre csökkent a kiállások után.
Grosjean is lágyakra váltott, a 10. helyre ért vissza.
A Force Indiá-s Ocon is megjárta a bokszutcát (8.). Perezt is várták a kör végén.
Perez és a Toro Rossó-s Gasly is lágyakra váltott.
Max Verstappen is cserélt, a holland így is bőven a 4. helyen haladó Bottas elé tért vissza a 3. pozícióba. Vertappen után a haasos Magnussen és sauberes Ericsson is kiment, mindenki letudta a tervezett cseréket.
A sorrend a kerékcserék után: Vettel, Hamilton, Verstappen, Bottas, Perez, Ocon, Grosjean, Magnussen, Gasly, Ericsson, Hartley, Szirotkin, Sainz, Stroll, Vandoorne, Ricciardo.
Bottas a 4. helyről állt ki kereket cserélni, lágyakat kapott. A finn a Force Indiák mögé, a 6. helyre tért vissza.
Ricciardót a futam feladására szólította a csapat, az ausztrál kiállt a garázsba.
Bottas utolérte Ocont, a Mercedes-nevelt franciát lazán előzte meg DRS-sel.
Bottas az előző körök vágtázása után a 39. körre utolérte Perezt is, de a Kemmelen a DRS-sel is csak egészen a Force India nyakára tudott felérni, az előzés ekkor még nem sikerült. A finn újabb kísérlete viszont sikeres volt, megszerezte a 4. helyet.
Vettel közel 12 másodperces előnnyel, senkitől sem zavartatva futott be az első helyen, a ragyogó első körnek köszönhetően megszerezte idei 5., pályafutása 52. futamgyőzelmét. Hamilton a 2. lett, előnye 24-ről 17 pontra csökkent a bajnokságban. Verstappen távoli harmadikként ért fel a dobogóra.
A további pontokon a 17. helyről előrelépő Bottas, a papíron új csapat Racing Point Force India pilótái, Perez és Ocon, a Haas párosa, Grosjean és Magnussen, a Toro Rossó-s Gasly és a sauberes Ericsson osztozott.