A 2018-as Forma-1-es Belga Nagydíj hatalmas balesettel kezdődött, az első kanyarban a renault-s Nico Hülkenberg szinte lassítás nélkül öklelte fel Fernando Alonso McLarenjét, amely a levegőbe emelkedett, eltörte Daniel Ricciardo Red Bulljának hátsó szárnyát, majd Charles Leclerc Sauberjére zuhant.
Hülkenberg, Alonso és Leclerc azonnal, kiesett, Ricciardo a sérült autójával a kanyarban még nekikoccant Kimi Räikkönen Ferrarijának, később ők ketten is kiállni kényszerültek.
Alonso 2012-ben már megélt egy hasonló balesetet Spában, akkor ő volt az, akin az incidenst okozó Romain Grosjean Lotusa landolt.
A kétszeres világbajnok úgy véli, Hülkenberg hasonló büntetést érdemelne, mint annak idején a francia:
„Megint egy nagyon csúnyán elmért féktáv. Legutóbb ezért Romain egyfutamos eltiltást kapott. Meglátjuk, mi lesz most. Érthetetlen, hogy lehet ennyire elrontani a féktávot. Olyan tempóval érkezett, amivel lehetetlen lett volna bevenni a kanyart” – mondta Hülkenberg hibájáról.
Alonso az idén bevezetett fejvédő keretet, a glóriát is méltatta, miután valószínűleg annak köszönhetően úszta meg Leclerc a súlyos, akár végzetes sérülést:
„A pozitívum az, hogy mindannyian jól vagyunk, beleértve Charles-t is. Átrepültem az autója felett, ma nagyon jól jött a glória. A visszajátszásokat látva szerintem most az mentette meg. Ezek után nem kell több bizonyíték arra, hogy hasznos a glória.”
Lap 44/44: Just look at the damage 👀#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/SGBRneyLJD
— Formula 1 (@F1) August 26, 2018
Leclerc Alonsóhoz hasonlóan hálát adott a glóriáért:
„A glória valószínűleg segített ma, de elég szerencsétlen eset volt. Nem tudom, hogy műszaki hiba volt vagy ő (Hülkenberg) szúrta el, és nem is az én dolgom ezt eldönteni, de az biztos, hogy ez egy kicsit sok volt. Úgy vélem, jó esélyünk lehetett volna ma a futamon, nagy kár, hogy így ért véget már az első kanyarban.”
Hülkenberg a baleset után magára vállalta a hibát:
„Nincs bajom, de hihetetlen, hogy az első körön derül ki, mennyire érzékeny az autók aerodinamikája, hogy tömörülés esetén mennyire eltűnik a tapadás. Amikor fékezni kezdtem, azonnal blokkoltak az első kerekek és egyszerűen belecsúsztam Fernandóba. Talán én mértem el a dolgot, egy kicsit későn fékeztem, egy kicsit túl bátor voltam. Frusztráló ez neki és Charles-nak is, de persze nekem is” – nyilatkozta a német.
A képre kattintva galéria nyílik!