Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autót (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Veszélyes lehet a navigációs rendszer 1

Mazda 6
(Gyártás: 2002. június -2005. június)
A vezető oldali légzsák túlságosan nagy nyomással nyílik ki, a légzsák házából leszakadó fémszilánkok sérüléseket okozhatnak.

Veszélyes lehet a navigációs rendszer 2

Seat Ibiza
(Gyártás: 2018)
A CNG üzemű kivitelek gázellátó rendszerét nem megfelelően szerelték össze, a gázszivárgás a gyújtás ráadáskor tüzet okozhat.

Veszélyes lehet a navigációs rendszer 3

Mercedes-Benz A-osztály
(Gyártás: 2018. január – április)
Az előző generációs modell utolsó példányainak navigációs rendszere tévesen rögzíti a jármű helyzetét, így vészhelyzetben az eCall hívórendszer rossz pozíciót ad meg a mentőszolgálatnak, amelyek nem találják meg a sérült gépkocsit.

Veszélyes lehet a navigációs rendszer 4

Volkswagen lakóautó (T5, T6)
(Gyártás: 2015. január – 2018. május)
A lakóautó beépített konyhájában rosszul szerelték össze a gázpalack csatlakozóját, így előfordulhat gázszivárgás, ami a gyújtás ráadásakor robbanáshoz vezethet.

Veszélyes lehet a navigációs rendszer 5

Hako Multicar M27, M31
(Gyártás: 2010-2014)
Az Euro5-ös motorral szerelt példányokon csúszós emelkedőn elindulva véletlenül aktiválódhat az ABS. A hátrafelé guruló járművön ilyenkor 3 másodpercen át nem működtethető az üzemi fék, ami fokozott balesetveszélyt eredményez.

Veszélyes lehet a navigációs rendszer 6

Mercedes-Benz Sprinter
(Gyártás: 2017. december – 2018. május)
Szoftverhiba miatt elromolhat a vészvillogó kapcsolójának háttérvilágítása, ami sötétben fokozott veszélyhelyzetet eredményezhet.

Veszélyes lehet a navigációs rendszer 7

Volkswagen Crafter NF
(Gyártás: 2018. február – március)
A rosszul elvezetett kézifék-kábel a fék behúzásakor megcsúszhat, illetve megtörhet, ami idővel a kábel elszakadásához vezethet.