A vártnál kicsit lassabban építkezik Trevor Milton cége, a Nikola Motor, mely két évvel ezelőtt mutatta be első hidrogéncellás nyerges vontatóját. 2017 év végén azonban a Tesla is beszállt a teherautó bizniszbe és leleplezte első elektromos kamionját. Joggal aggódhat a Salt Like City-ben székelő start-up, mert Elon Musk olyan vállalatokkal írt alá előrendelési szerződést, mint a PepsiCo, a Walmart, vagy éppen az Anheuser-Busch sörfőzde.

Igaz, utóbbit a Nikola Motornak is sikerült becserkésznie, hiszen legalább 800 darab Nikola One hidrogéncellás nyerges vontatót adtak el nekik. Ez azonban láthatóan nem okozott akkora örömet, mert tavasszal 2 milliárd dollárra, vagyis félbillió forintra perelték a Teslát, mondván nyergesük nagyon hasonlít a Nikolai One-ra. A két cég közötti feszültségnek az sem tett jót, hogy egyes lapok a Tesla Semi bemutatása előtt, a kedvcsináló cikkeket a Nikolai One fotójával illusztrálták.

Trevor Milton persze amiatt is kesereghet, hogy míg a Tesla már jövőre el tudja indítani a Semi sorozatgyártását, addig nekik várhatóan csak 2020-ban fog mindez sikerülni a One-nal. Ez azért fájó, mert mindkét gyártó a 8-as osztályú, vagyis a 36 tonnás össztömegű kamionok között kel versenyre a dízelt feledni vágyó üzemeltetők kegyeiért. Igaz, a képet valamelyest árnyalja, hogy míg Tesla vontatója nappali fülkés, addig a Nikola Semi-t hálófülkével szerelik.

Most éppen emiatt fájhat Elon Musk feje 1

A legfrissebb, szerkesztőségünknek megküldött információk alapján a Nikola 2019 április 16-18. között tartja második üzemanyagcellás modelljének, a Nikola Two világpremierjét. A null emissziós, nappali fülkés teherautó mellett egy összkerékhajtású elektromos terepjáró is bemutatkozik majd. A tervek szerint az eseményen sor kerül még egy 2.3 megawatt teljesítményű hidrogén töltőállomás leleplezésére is.

A Nikolai úgy számol, hogy 2028-ra 700 kútból álló hidrogén töltőhálózatot fog kiépíteni az Egyesült Államokban. Ilyen formán méltó vetélytársa lesz az elektromos közlekedésnek, hiszen az üzemanyagcellás járművek egyértelmű előnyei közé tartozik, hogy nincs szükségük súlyos akkumulátorokra a nagy hatótávolság érdekében. A töltőhálózat kiépítése azonban a vártnál lassabban halad. Első körben 16 kút létesül majd, melyeket a norvég Nel Asa húzhat fel az USÁ-ban.