Monzában borús, de száraz időben lezajlott a Forma-1-es Olasz Nagydíj második szabadedzése is.

A gyakorlásra sokáig emlékezni fogunk, ugyanis az Alfa Romeo Sauber-es Marcus Ericsson igazi horrorbukást produkált az elején, amikor a célegyenes végén nem záródott a kelleténél magasabbra nyílott hátsó szárnya, a fékezés alatt nyitva maradt DRS-sel pedig azonnal kitört az autó, majd bukfencezve-pörögve tört ripityára. A svéd pilóta így is sértetlenül hagyta el a baleset helyszínét.

A Saubernél az edzés további részében jó ideig próbálgatták a Charles Leclerc-rel a DRS-t, de úgy tűnt, a végére sikerült kiiktatni a problémát, a monacói a top10-be jutott.

Az olasz szurkolókat persze nem ez a pszeudo-olasz csapat, hanem a Ferrari izgatta, a vörösöktől pedig meg is kapták, amiért a pályára mentek: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen az első két helyen zárt, a Mercedesnek láthatóan nem volt igazi válasza a maranellóiak tempójára.

Vettelnek azért volt egy húzós pillanata is, fél órával a vége előtt túl gyorsan érkezett a Parabolicába, kisodródott, azonban az aszfaltos bukótéren és a kavicságyon eleget lassult ahhoz, hogy farral érkezve csak a hátsó szárnyat üsse a gumifalnak, ráadásul a német aztán ki is tudott evickélni a sóderből, így a megrepedt szárny cseréje után folytatni tudta a munkát.

A gyorsabbik mercedeses, a címvédő Lewis Hamilton 287 ezredet kapott Vetteltől, míg Valtteri Bottas már hajszál híján hét tizeddel volt lassabb nála, ami a monzai pályán nagyon sok.

A Red Bull Spához hasonlóan ezen a helyszínen sem rúghat igazán labdába, az egy másodperc feletti hátrányukkal a senki földjén tanyáznak biztos harmadik erőként.

A top10 további helyein az újra versenyképes Force India pilótái, a már említett Leclerc és a Renault új specifikációjú motorját használó Nico Hülkenberg fért be.

A McLaren Monzában is teljesen versenyképtelen, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne az eddig reménytelen sereghajtó Williamsekkel sem bírt.F1: Vettel a falban, Vettel az élen 1