Röviddel a szériamodell bemutatása után leplezték le 2010 nyarán a Ferrari 458 Challenge pályagépet az olaszok. Az autót kifejezetten versenyekre készítették fel, ezért nem kaphat rendszámot. Ez azonban szerencsére nem mindenhol van így. Bár a Mozaik utcában lehet, hogy felsírnának tőle, de egy kis átalakítással a németeknél közútra léphet a 458 Challenge, mely a Fiorano tesztpályán 1 perc 16,5 másodperc alatt ér körbe.

Súlyát vékonyabb karosszériaelemek csökkentik, természetesen a beltérből is száműzték a bőrbe húzott elemeket és mindenhol karbon kiegészítők találhatóak. Polikarbonát ablakok kerültek bele, központianyás felnik, az autót bokszkiálláskor megemelő szerkezet és számos apróság. Nem csoda, hogy egy ilyen gép a Nürburgring környékén bukkan fel gyakran, hiszen itt lehet igazán kihasználni a képességeit. A rendszám pedig pont arra elég, hogy ne tréleren kelljen a Zöld Pokolba hordani.

A 458 Challenge motorja 4,5 literes, szívó, 90 fokos hengerszögű V8-as, melyből közel 580 lóerőt hoztak ki, amit 9000-es fordulatnál ad le, mellé 6000-től van 540 Nm nyomatéka.