A Forma-1-es Olasz Nagydíj után a Renault óvást nyújtott be, vélekedésük szerint ugyanis a 6. helyen záró Romain Grosjean autójának padlólemeze szabálytalan lehetett.

A műszaki ellenőrzések során a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakemberei megállapították, hogy a Haas padlólemeze valóban nem felelt meg a szabályoknak és egy, idén július 25-én kiadott műszaki irányelvnek.

Az FIA által kiadott első közlemény nem említett büntetést, ám a műszakilag nem megfelelő autóért hagyományosan kizárás jár, és a versenybírók végül ebben az esetben is ezt alkalmazták. Mint az ítéletből kiderül, a Haasnál az FIA-val folytatott párbeszédek alapján tudtak arról, hogy a padlólemez problémás része miatt támadható lesz az autó, ám a beszállítói kapacitások miatt csak a Szingapúri Nagydíjra tudták vállalni a frissítést. A Renault kihasználta a lehetőséget, itt az eredmény.

A döntés ellen a Haas fellebbezhet.

Grosjean diszkvalifikációja után a Force Indiá-s Esteban Ocon és Sergio Perez, a renault-s Carlos Sainz, a williamses Lance Stroll lépett egyet előre a pontszerző helyeken, valamint a Williams másik pilótája, Szergej Szirotkin lett a 10., ami az orosz pilóta első Forma-1-es pontszerzését jelenti.

A konstruktőri versenyben is változott az állás: míg az Olasz Nagydíj leintése után a Renault és a Haas 84-84 ponttal állt a 4-5. helyen, a büntetést követően a franciáknak 86 pontja lett, míg a Grosjeanék visszaestek 76 pontra.

Szintén ütős, hogy míg Grosjean kizárása előtt a Force India a maga 28 pontjával még a 30 pontos Toro Rosso mögött állt a 8. helyen, most már 32 egységgel a 7. helyre ugrottak (pedig az új nevezés miatt a múlt hétvégi Belga Nagydíj előtt elvették minden addig szerzett pontjukat). A Williams Szirotkin előrébb lépésével idei első kettős pontszerzését könyvelhette el Monzában és 5 helyett immár 7 pontjuk van.

 

F1: Kizárták Grojseant, változott a végeredmény 1