A Forma-1-es Olasz Nagydíjat követően a Renault óvást nyújtott be, mert szerintük a 6. helyen végző Romain Grosjean autójának padlólemeze nem volt szabályos.

A műszaki ellenőrök vizsgálata megerősítette a riválisok gyanúját, a kifogásolt elem tényleg nem felelt meg egy július végén kiadott műszaki irányelvnek – a Haasnál tudtak erről, egyeztettek is az FIA-val, ám a nyári leállás és gyártási nehézségek miatt csak Szingapúrra készültek a módosított alkatrésszel –, így a versenybíróknak nem volt más választása, mint kizárni a francia versenyzőt.

A Haasnak lehetősége volt fellebbezni a döntés ellen, és éltek is ezzel:

„Nem értünk egyet a versenybírók döntésével, amellyel a csapatunkat büntették, meggyőződésünk, hogy az Olasz Nagydíjon elért 6. helyünknek meg kellene maradnia. Fellebbezünk az ítélet ellen” – közölte vasárnap éjszaka a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner.

Grosjean kizárása egyébként alaposan átalakította a bajnokságok állását, mert míg a monzai futam leintése után a Renault és a Haas 84-84 ponttal állt a konstruktőri verseny 4-5. helyén, a diszkvalifikációt követően a francia csapat 86 pontra, az amerikai 76-ra került. Mellékhatásként a Force India is előrébb ugrott, plusz 4 pontjukkal a Sauber után a Toro Rossót is megelőzték és a konstruktőri verseny 7. helyére léptek előre, ráadásul még a sereghajtó Williamsnek is lepottyant két pluszpont.