Vincze Ferenc a júliusi Veszprém Rallye-n elszenvedett bukás után, ahol még egy éjszakát kórházban is kellett töltenie, stílszerűen tért vissza a számára kedvesebb aszfaltos borításon. A hazai pályákon versenyző szécsényi pilóta navigátorával, Holczer Dániellel az Ózd Rallye kezdetétől vezette a hétvégi Ózd-Salgó Rallye-t, a megrendezett 16 gyorsasági szakaszból 10-et teljesített a legjobb eredménnyel, így a júniusi Székesfehérvár Rallye-t követően idei második futamgyőzelmének örülhetett.

A pályafutása harmadik abszolút sikerét jegyző Vincze a végelszámoláskor ugyan csak 4.5 másodperccel előzte meg a legutóbb Veszprémben futamot nyerő Kazár Miklóst, de ez a különbség igencsak félrevezető, hisz a maximális különbség, amivel a 27 éves pilóta vezette a futamot 10.9 szekundum volt, ami, ha figyelembe vesszük, hogy volt olyan gyorsasági, ahol öt páros autózott 1 teljes másodpercen belül, már nem is nevezhető olyan kevésnek.

Hazai győzelem, villanyoszlop-rekonstrukció és doppingellenőrzés az Ózd-Salgó Rallye-n 1

Kazár mindent megpróbált, de ezúttal nem tudott fogást találni Vinczén. A miskolci pilóta Ózdon egy utolsó fejlesztésű Fabia R5-öt állított csatasorba és a hatodik szakasztól kezdve szorosan ott lihegett Vincze nyomában, de egészen a második nap utolsó köréig mindig csak kapott fiatal riválisától, így mindenkép elégedett lehet a második hellyel. Annak tudatában meg főleg, hogy a vasárnapi első, ceredi szakaszon rögtön a rajt utáni első kanyarban lekoccolta a szalagkorlátot, illetve a turbónyomást szabályozó pop-off szelep is rakoncátlankodott az első körben a Fabiában.

A harmadik pozícióban a Velenczei – Szedő kettős végzett az Ózd-Salgó Rallye-n. A Vinczéhez hasonlóan hazai pályán versenyző Velenczei Skodára cserélte az eddig használt Hyundai i20-at és rögtön egy dobogós helyezéssel mutatkozott be az új márkával. A szécsényi versenyző a futam előtti teszten ült először a Fabiában, így az, hogy két szakaszgyőzelmet is szerzett és végig ott tanyázott a dobogón egy ennyire szoros mezőnyben, szintén megsüvegelendő teljesítmény. Ádám egyébként lekopírozta a tavalyi teljesítményét, hisz akkor is a dobogó legalsó fokára állhatott fel, az ózdi-salgótarjáni közös rendezésű futamon.

Hazai győzelem, villanyoszlop-rekonstrukció és doppingellenőrzés az Ózd-Salgó Rallye-n 53

A negyedik-ötödik helyen két miskolci pilóta végzett a hatodik futamon: Bodolai László megelőzte Balogh Jánost. A fordos pilóta idei legjobb eredményének örülhetett, míg az N csoport korábbi bajnoka valószínűleg kicsit többet várt magától, de akárcsak Kazárt vagy Vinczét, őt is hátráltatta a meghibásodó pop-off szelep a Fabiában.

Az Ózd Rallye-n a bajnokság két éllovasa volt a legpechesebb az élmezőnyből. A pontvadászatot a hatodik futam után is nagy előnnyel vezető Turán Frigyes volt a szerencsésebb, aki a hatodik pozícióban zárta a Salgó Rallye-t. Ugyan a győzelemre ezúttal nem volt esélye, de egy negyedik hely kinézett Turánnak, viszont a szombati utolsó szakaszon lecsúszott a turbócső a Hyundai i20 motorjáról, így a listavezető másfél percet veszített az élmezőnnyel szemben és visszacsúszott a 8. pozícióig. Frici vasárnap két helyet javított az összetettben, de ennél előrébb esélye sem volt kerülni a tizedmásodpercekért harcoló első öthöz képest.

Hazai győzelem, villanyoszlop-rekonstrukció és doppingellenőrzés az Ózd-Salgó Rallye-n 54Sokkal rosszabbul járt Hadik András, aki rögtön az első szakaszon, a királdi körgyorson hibázott és Fordjával kiütött egy villanyoszlopot. A miskolci pilóta és navigátora, Bacigál Igor szerencsére sértetlenül megúszták az esetet, szemben az oszloppal, ami csak azért nem dőlt rá a pályára, mert a rajta futó vezetékek megtartották. Persze itt nem az oszlop miatt sajnálkozunk, csak ez a baleset alapvetően befolyásolta az Ózd Rallye időtervét. A királdi szakaszt ezért az első körben etapként teljesítette a mezőny, majd a második körben törölni is kellett, amíg a villamos művek szakemberei dolgoztak az oszlop helyreállításán. Ugyan az utolsó körben sikerült elrajtoltatni a mezőnyt a borsodi pályán, de az addig az N csoportot hatalmas fölénnyel vezető Rafael Tamás felborult a GT3-as Porschéjával, így a salgótarjáni pilóta után következő párosok ismét csak etapként tudták teljesíteni ezt a szakaszt.

Az N csoportban így az a Nagy Mátyás diadalmaskodott, aki testvérével, Tamással, idei harmadik kategóriagyőzelmének örülhetett, ami egyben azt is jelenti, hogy a Mitsubishivel versenyző testvérpár a hátralévő 2 futam eredményétől függetlenül az N csoport 2018-as bajnokának tekintheti magát.

Hazai győzelem, villanyoszlop-rekonstrukció és doppingellenőrzés az Ózd-Salgó Rallye-n 55Az ORC-ben, hatalmas csatát követően Matics Mihály és Németh Gergely megszerezte idei első futamgyőzelmét, míg a második helyen a címvédő egység, Maricsek Miklós és Bán Viktor végzett. A bajnokságban így Matics felzárkózott az Ózdon egyaránt nullázó két éllovasra, Gyarmati Arielre és Rongits Attilára.

A Rallye2-ben idei harmadik sikerének örülhetett a Krehlik Nándor – Madarász Szabolcs – Lada VFTS trió, míg a Historic Bajnokságban menetrendszerű győzelmet aratott a Wirtmann – Kerekes kettős a Ford Escort MKII-sel. Szombaton a Cered és Zagyvaróna között megrendezett MARB futamon pedig Oroszki Tamás és Oroszki Lili bizonyult a leggyorsabbnak egy BMW E36 nyergében.

Hazai győzelem, villanyoszlop-rekonstrukció és doppingellenőrzés az Ózd-Salgó Rallye-n 56Érdekesség, hogy nemcsak az első gyorsasági szakasz, de a célceremónia is a megszokottól eltérő mederben zajlott, hisz a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség hazai képviselői megjelentek a céldobogón és a díjkiosztó előtt elvitték ellenőrzésre a verseny első és második helyezettjét. A díjátadásra így a vizeletminták leadása után, jó másfél órás csúszással kerülhetett csak sor.

Az elrajtolt 50 első osztályú párosból végül 37 teljesítette a bajnokság hatodik futamát, az Ózd Rallye-t.

Az Ózd-Salgó Rally végeredménye:

1. Vincze Ferenc – Holczer Dániel
#3 Skoda Fabia
1:16:22.9 118.8
2. Kazár Miklós – Tóth Zsolt
#4 Skoda Fabia R5
1:16:27.4 +4.5
+4.5
118.7
0.03
3. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#5 Skoda Fabia R5
1:16:33.5 +10.6
+6.1
118.5
0.07
4. Bodolai László – Popovics László
#7 Ford Fiesta R5
1:17:06.5 +43.6
+33.0
117.7
0.29
5. Balogh János – Szőke Tamás
#6 Skoda Fabia R5
1:17:34.0 +1:11.1
+27.5
117.0
0.47
6. Turán Frigyes – Bagaméri László
#1 Hyundai i20 R5
1:18:21.1 +1:58.2
+47.1
115.8
0.78
7. Osváth Péter – Nemes Csaba
#8 Skoda Fabia R5
1:18:54.7 +2:31.8
+33.6
115.0
1.00
8. Trencsényi József – Végh Róbert
#9 Skoda Fabia R5
1:19:08.8
10.0
+2:45.9
+14.1
114.6
1.10
9. Matics Mihály – Németh Gergely
#20 Mitsubishi Evo IX RS
1:19:20.9 +2:58.0
+12.1
114.3
1.18
10. Ollé Sándor – Czakó Janek
#11 Skoda Fabia R5
1:19:25.1 +3:02.2
+4.2
114.2
1.21

 

 

 

 

A futam véreredménye az alábbi linken érhető el

 

Szöveg: Vörös Gergely

Képek: Szabó-Jilek Ádám