Az elmúlt évek egyik legmerészebb autós reklámja volt a Fiat 500X észak-amerikai bevezetését támogató viagrás szpot:
Azóta eltelt három év, eljött a megújulás ideje. A Fiat ezúttal a Vissza a jövőbe! című, kultikus filmre támaszkodva, de a romantikus szálhoz ragaszkodva vezeti be a ráncfelvarrott 500X-et, de ezzel most ne töltsünk sok időt, lássuk a lényeget.
A dízelmotorok sora nem változott, 1,3, 1,6 és 2,0 literes lökettérfogatból kapunk 95-150 lóerőt. Újak viszont a benzinesek: az 1,0 literes háromhengeres 120, az 1,3-as négyhengeres 150 lóerőt ad le. Állítólag 20 százalékkal takarékosabbak, mint elődeik, illetve 20 százalékkal halkabbak, mint a dízelek. A benzinmotorok is kaptak részecskeszűrőt, így az összes motor teljesíti az aktuális emissziós normát (még szép).
Két új biztonsági funkció jelent meg a Fiat 500X palettáján, méghozzá mindkettő szériafelszerelésként. Az egyik a jelzőtábla-felismerés, a másik az ehhez kapcsolódó sebességajánló, ami gombnyomásra az aktuális sebességkorlátozáshoz lassítja az autót. Ezeken felül még a szokásos vezetőtámogató funkciókat is megkaphatjuk felárért, az autonóm vészfékezőtől a holttérfigyelőig.
A multimédiás rendszer Apple CarPlay és Android Auto funkciókat kínál, ami jó, de a lényeget ne feledjük: mostantól háromféle kivitelben elérhető az 500X. Az Urban kifejezetten városi kivitel, egyben a legolcsóbb belépőmodell, a City Cross gazdagabb és okosabb, a csúcsverzió Cross pedig (korlátozott) terepjárásra felkészített, dögös offroad-imitátorként lép színre.