A Forma-1-et tavaly év eleje óta birtokló és irányító Liberty Mediának határozott szándéka az erőviszonyok relatív kiegyenlítése, amelynek egyik eszköze a nagycsapatok előnyét jelenleg biztosító költések korlátozása.
A kiadási plafont 2021-ben vezetnék be. Az eredeti terv az volt, hogy – a 2019-20-as, önkéntes próbaidőszak után – a keretet évi 150 millió dollárnál húznák meg, ám a RaceFans.net a Liberty egyik bennfentesétől úgy értesült, hogy ez a cél egyelőre nem tartható.
Úgy fest, hogy 2021-ben még 200 millió lesz a keret, majd lépcsősen haladnak, 2022-ben 175 millióra csökkentik ezt és végül 2023-ban érik el a 150 milliót.
Fontos megjegyezni, hogy a kiadási keretbe nem számítanak majd bele a (nagy)csapatok költségvetésében igen jelentős arányt képviselő versenyzői fizetések, valamint a marketing- és reprezentációs-vendéglátási költségek sem.
A RaceFans.net szerint – a 2017-es adatok alapján – a mezőnyből csak három csapat lóg túl a 200 milliós kereten: sorrendben a Ferrari (350 millió), a Mercedes (290 millió) és a Red Bull (215 millió), a 150 milliós korlátot pedig rajtuk kívül csak a McLaren (180 millió) nem teljesítené, a maradék hat csapat számára így gyakorlatilag nem jelentene/jelent majd változást a reform.