A VDA (Verband der deutschen Automobilindustrie) elnöke, Bernhard Mattes szerint a javaslat „minden technikai és gazdasági realitást nélkülöz”, és ezért nem megvalósítható.
Az EP környezetvédelmi bizottsága az új járművek szén-dioxid-kibocsátásának 2030-ig 45 százalékos csökkentésére tett javaslatot hétfőn. Ez további szigorítást jelentene az Európai Bizottság 2017 novemberében lefektetett irányelveihez képest, amelyek 30 százalékos csökkentést irányoztak elő 2030-ig.
Közbenső célként az EB 2025-ig 15 százalékos csökkentést irányzott elő, míg az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága 20 százalékosat.
Konzervatív európai politikusok és az autóipar szakmai képviselői egyaránt irreálisnak tartják az Európai Bizottság és az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának javaslatait. Jens Gieseke, a német CDU (Kereszténydemokrata Unió) európai parlamenti képviselője például „politikai badarságnak” nevezte a parlamenti bizottság javaslatát.
Erik Jonnaert, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA elnöke pedig tömeges elbocsátások veszélyére figyelmeztetve adott hangot aggodalmának a környezetvédelmi bizottság által követett politikai irány miatt.
A német környezetvédelmi szervezetek viszont, például a BUND, vagy a VCD ökológiai közlekedési klub is még ennél is szigorúbb korlátozásokat szorgalmaznak. A Zöldek például a szén-dioxid-kibocsátás 75 százalékos csökkentését szerették volna elérni a parlamenti bizottságban.
A parlamenti bizottság javaslatáról előreláthatólag október elején szavaz az Európai Parlament.