A Ferrari kedden délelőtt bejelentette, hogy a 2007-es világbajnok a szezon végén távozik a csapattól. A finn helyére a Ferrari 20 éves monacói neveltje, az idén az Alfa Romeo Saubernél bemutatkozott Charles Leclerc ül 2019-ben.

A rengeteg pletyka, találgatás után ez végleges döntés, így Räikkönen immár száz százalékosan az Alfa Romeo márkához adja az arcát, és nincs kétségünk afelől, hogy utcai autói között is fel fog tűnni egy-két darab az éledezőben lévő olasz márkától.

De vajon mit választana a sportág egyik legkedveltebb alakja, ha bármit garázsába tolhatna a patinás gyártó típusai közül? Mi ezeket ajánljuk.

Ezek az Alfák lehetnek Räikkönen új autói 1

Alfa Romeo Giulia QV – Boltba járni, gyerekeket oviba hordani tökéletes megoldás, ez az Alfa már szinte Ferrari-ligában játszik, 510 lóerős, 2,9 literes V6-os turbó benzinmotorjával a végsebessége 307 km/óra, a gyorsulás 3,9 mp 100 km/órára, a maximális forgatónyomaték 600 Nm 2500/perc fordulatszámon.

Ezek az Alfák lehetnek Räikkönen új autói 2

Alfa Romeo 4C – Bár a kupé gyártását leállították, és a Spider sem húzza sokáig, azért Kiminek csak akad egy 4C valahol az olaszoknál. Mivel a finn rajong a nyers vezetési élményért, egy ilyen gép pont jó lehet, ha van a birtokán egy kisebb versenypálya. Nincs szervó, nincs hangszigetelés, csak fülbe szürcsölő szívóhang. 4,5 másodperc százra, 258 km/óra a vége, 3,85 kiló jut egy lóerőre.

Ezek az Alfák lehetnek Räikkönen új autói 3

Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale – Még az újraélesztési kísérlet, a Giulia, Stelvio megjelenése előtt ezek az egyedi, karosszériaépítő stúdiók által alkotott autók tartották fenn a márkarajongók érdeklődését. A Zagato több Alfát is épített, igaz, a lóerők forrása amerikai, de ilyen apróságon Räikkönen biztos nem akadna fenn, főleg, hogy a 600 lóerőt egy V10-es motor termeli. A Zagato TZ3 Stradale az Alfa Romeo 100 évfordulója alkalmából született, a karbonból formázott olasz vonalak alatt ugyanis a Viper műszaki megoldásai rejlenek. Onnan is a sorozat legdurvábbja, az utcára is alkalmas, de igazából versenypályára kitalált ACR technikája költözött át. Összesen kilenc darab készült, ez a kocsi így még a finn bajnok számára is a nehezen elérhető kategória.

Ezek az Alfák lehetnek Räikkönen új autói 4

Alfa Romeo 164 Procar – Ha már álmodunk, álmodjunk nagyot, és ha bármit kérhetnénk, mi ezt tolnánk ki az aresei múzeumból Raikkonen helyében. Mert ez a legvadabb guruló tárgy, amit az Alfánál építettek. Bernie Ecclestone őrült ötlete szülte, az F1 akkori korlátlan ura utcai karosszériába ültetett Forma-1 technikával csábította volna a nézőket. A sorozat végül nem valósult meg, csak az Alfa készített egy prototípust, ez volt a 164 Procar. Az olasz boszorkánykonyhában kifőzött technika meghaladta korának színvonalát, és a mai napig az egyetlen V10-es amit a milánóiak építettek. Az Alfa Romeo V1035-es 13300 percenkénti fordulatnál 620 lóerőt produkált, mindez pályára engedve elképesztő eredményekre volt képes. 1988-ban kezdődtek a tesztek, és Monzában Ricardo Patrese magasabb sebességet, 329 km/órát ért el, mint az akkori F1-es gépek.