Leginkább kétféle termékéről ismerjük a Suzukit. Ott vannak a megfizethető áron kínált autóik, melyek igazán népszerűek a magyar piacon, nem csupán a hazai gyártás miatt. Akad a kínálatban jó pár motorkerékpár is, melyek közül az egyik legismertebb a Hayabusa. A japánok úgy gondolták, hogy ezt a kettőt vegyítik egy tanulmányautóban, melyet a 2002-es Tokiói Autószalonon mutattak be végül.

Az autó erőteljes rokonságot mutat formailag az angol TVR-rel, de hogy ez csupán véletlen vagy épp hízelgő, ezt mindenki döntse el maga. A technika viszont egészen más, ugyanis itt egész egyszerűen a sportmotor köré építettek egy olyan autót, melyben tényleg semmi felesleges nincs, kizárólag csak a vezetés élvezetére koncentrál. Éppen ezért igazán kicsike, mindössze 3790 mm hosszú, 1760 mm széles és 1100 mm magas az autó.

Bármikor elfogadnánk ezt a könnyű Suzuki sportautót 1

Bármikor elfogadnánk ezt a könnyű Suzuki sportautót 15

Hajtását egy pályamotorból kölcsönözték, így az 1,3 literes motor 175 lóerős teljesítmény és 138 Nm nyomatékot kínál. Hozzá hatgangos szekvenciális váltót párosítottak és természetesen hátsókerék-hajtású lett a Hayabusa Sport koncepció. Ezek az adatok nem tűnnek igazán eget rengetőnek ma, de azt se feledjük, hogy az autó súlya csupán 550 kilogramm, tehát jóval könnyebb egy mai, kicsivel egy tonna alatti Swift Sportnál.

A Suzuki állítólag el sem gondolkozott azon, hogy szériaautóvá neveljék az apró sportautót, pedig bizonyára nem kevés jelentkező akadt erre az ígéretes pályagépre.