A Forma-1 közel hét évtizedes történetének túlnyomó részében a futamok első hat helyezettje kapott csak pontokat, majd az ezredforduló után ezt kiterjesztették az első nyolcra, majd az első tízre.

Idén felmerült, hogy a top15, vagy akár mind a 20 helyezés pontokat érhetne, ami kiegyenlítettebbé tehetné a középmezőny versenyét, ösztönözné az alsóbb helyeken folyó csatákat, valamint azt, hogy az ilyen-olyan okból visszaeső élmenők is a pályán maradjanak ahelyett, hogy valami kisebb vagy épp mondvacsinált műszaki probléma miatt kiálljanak.

Bár vannak az ötletnek ellenzői, akik szerint meg kellene őrizni a pontszerzés különlegességét, az idén a top10-ről inkább csak álmodozni képes Williamsnél például örömmel fogadnák az újítást.

„Úgy gondolom, alapvetően pozitív volt az ötlet fogadtatása. Szerintem a Forma-1-nek fejlődnie kell, a jelenlegi pontrendszer pedig nem igazán arányos. Jó lenne, ha az első 15 vagy 20 helyért járnának a pontok” – idézte a Motorsport.com a Williams technikai főnökét, Paddy Lowe-t.

„Mi idén sok riválisunknál megbízhatóbban vittük célba mindkét autónkat, de mégsem járt érte semmi. A srácok a csapatnál éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy akár gyors az autó, akár nem, mindenképp célba tudjon érni, de semmit nem kapnak ezért. Szerintem (a pontszerzés kiterjesztése) mindenkit motiválna. Nem csak odakint a pályán, hanem a gyárakban dolgozó százakat is, ami néha nem könnyű dolog. Nem könnyű a munka, a pontok viszont csodát tesznek a motivációt illetően.”