Okosan beosztotta a prioritásokat a Citroën: míg az anyavállalat a C5 Aircross kompakt szabadidőjárművel rukkolt elő, a DS luxusmárka a C3 Aircross megfelelőjét, a 412 cm-es DS3 Crossback crossovert mutatta be, méghozzá E-Tense elektromos hajtáslánccal.
Különleges részletekben nem szűkölködik a modell, akár a műszerfal négyzetmintás kialakítását, akár a karosszéria síkjába simuló, onnan használatkor előpattanó kilincseket nézzük.
Az üléseket eltérő sűrűségű szivacselemekből rakták össze, a zaj- és hangszigetelést kiemelkedőnek mondják.
A DS3 Crossback nem vacakol hibridekkel: vagy belső égésű motor hajtja, vagy elektromos. Előbbieket a 100 lóerős, másfél literes dízel, illetve a 100, 130 vagy 155 lóerővel kapható benzinesek képviselik.
Az E-Tense kivitel 136 lóerős villanymotort és a padló alatt beépített, 50 kWh kapacitású Li-Ion akkucsomagot kapott. A hatótávolság meghaladja a 300 kilométert (a WLTP norma szerint; a régi NEDC ciklusban ez 450 irreális kilométernek felelne meg), a forgatónyomaték 260 Nm.
Az autó 3,0 mp alatt gyorsul 50 km/órára, 8,7 alatt százra. Szabványos fali töltőről 5 óra alatt, villámtöltőről 30 perc alatt tölthető az akku.
A fényszóró 15 szegmensből álló LED mátrix egység, szelektív megvilágítással.
Az autó félautonóm vezetőtámogató technológiák széles körét vezeti fel, indítókulcs helyett okostelefonos alkalmazással is nyitható.