A kerékméret növekedése minden autóst érintő, szembetűnő folyamat. Amíg húsz éve a 13-14 colos méretek teljesen átlagosak voltak, addigra mára a 17-18 col elérte a kisautók szintjét is, a prémium kategória hatalmas szabadidő-autói pedig még ennél is messzebb mentek.

A nap képe: így fest egy 22 colos kerék a 13 colos mellett 1

A képen az Audi Q8 opciós kereke látható, az abroncs mérete 285/40 R22, ez négy gyári felnivel együtt 1,5 milliós tételt jelent az opciós listán. Maga az abroncs sem aprópénz, ha le kell cserélni a kopott szettet, ebben a méretben 100 ezer forint körül mozognak az árak darabonként. Mellette egy Skoda Felicia 13 colos kereke, csak összehasonlításképp, ami saját utódja legnagyobb kereke mellett is furcsán mutatna, ugyanis a Skoda Fabiához is kapható már R18-as szett.

Így fejlődik az autóipar, a mai autók esetlenül néznének ki az apró, magas oldalfalú keskeny gumikon, de a 21-22 colos méret tömeges megjelenése felveti a kérdést: lesz még ennél is nagyobb?