Az eredetileg katonai célokra tervezett IL-76 egy robusztus, sokoldalú repülőgép, amely még az 1960-as évek technikai színvonalát hordozza. A típussal 1975-ig – a FAI (Fédération Aéronautique Internationale) által is elismert – 25 terhelési-emelkedési rekordot állítottak fel négy repülés során. Ebből 1975-ben egyszerre három teheremelési rekordot: 60, 65, majd 70 tonnát emelt fel 11 875 m magasba, 856,7 km/h sebességgel repülve. A típust a mai Üzbegisztán fővárosában, Taskentben levő gyár gyártotta, a Szovjetunió felbomlása után leálltak a gyártással.
A felvétel tanulsága szerint ez a technika még nem az automata, pár potméterrel, egy ujjal vezethető típus. Ezzel még birkóznia kell a pilótának, erő, és érzés kell az irányban tartáshoz. Nyilván komoly kihívás, de aki pilótának áll, az ilyesmire vágyik…
Ez a gép a mindenre jó, bárhol leszálló-felszálló, nagy teherbírású, elpusztíthatatlan orosz technika repülő mintaképe. Ha kell, jégen, mezőn száll le, ahogy ez a következő videón is látszik.