A modern kereskedelmi repülésben soronként három ülést pakolnak egymás mellé a gyártók. A legrosszabb helye mindig is a középső embernek volt, ugyanis mindkét oldalról nyomják. A szélen ülők helyzete sem a legkényelmesebb egy hosszú úton, de nekik legalább van némi mozgásterük az ablak, illetve a folyosó mellett.
Az idők során többen is próbálták ezt a kényelmi kérdést megoldani. 2017-ben jelent meg először egy olyan verzió, ahol a középső ülések valamivel a két szélső mögött helyezkednek el. Az S1 névre keresztelt elrendezést azóta finomítgatták, és múlt hónapban az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság engedélyt adott arra, hogy repülőkön is megjelenhessen a dizájn.
Az öt évig tartó fejlesztés után az S1 üléselrendezést 50 repülőgépbe építik be 2020-ig. A végső verzióban nemcsak hátrébb, de alacsonyabbra is ültetik az embereket a tíz centivel szélesebb székeken, a legfeljebb néhány órás repülőjáratokon.
„Rájöttünk, hogy egy kis rés hatalmas különbséget jelent” – árulta el a hatfős fejlesztőcsapat vezetője. „A trükk abban rejlik, hogy a székekben valóban ülni kell” – tette hozzá. A csapat légitársaságok felsővezetőivel is kipróbáltatta a régimódi középső üléseket úgy, hogy mellettük egy nagydarab ember ült, így ők is átérezték a helyzetet.
Az ülések a törésteszten is átmentek, és alig várjuk, hogy egy ilyen üléssorral szerelt gépre ülhessünk akár Budapesten is.