A Prince of Persia egy komplett generáció kapudrogja volt a PC-s játékok irányába. Kihagyhatatlan, és zseniális alapmű, ami olyan szintű kihívás elé állította a kamaszokat, amit ma kevés játékfejlesztő kockáztat meg. 

A dátum 1997. A 386-os egykedvűen az ágyneműtartó tetején, a 3,5 colos floppy lemezek csattogva rágták át az adatokat a belső merevlemezre, ami akkor bőséges méretűnek tűnt 120 megabyte területével. 

Ma fél másodperc alatt leszalad ennyi a mobilunkra, de ne szaladjunk ennyire előre. 

Akkoriban azért kattogtak azok a lemezek nagy lelkesedéssel, mert rajtuk ott volt a korszak kedvence, a hozzánk későn érő Prince of Persia, ami garantáltan képernyő elé szögezett bárkit. Hiába volt egy durva kockahalom a grafikája, és MIDI-s pötyögés a zenéje, amikor beindult az intro, akkor mindannyian arab herceggé változtunk, aki esetlenül osonva került egyre közelebb hercegnőjéhez. 

De ehhez olyan szintű koncentráció kellett, ami keményen igénybe vette egy kiskamasz idegrendszerét. Elég volt egy rossz lépés, egy rosszkor lenyomott billentyű, és kész, vége volt. Gyakorlatilag kezdhettük elölről az adott pályát, és ami még frusztrálóbb volt, a játékba időkorlátot is beépítettek. Ha hatvan perc alatt nem sikerült elérni a végére, szintén jöhetett az újrakezdés.

Eredetileg Jordan Mechner fejlesztette és a Brøderbund segítségével adta ki 1989-ben Apple II-re. A játék jelentős sikereket ért el, 2 milliónál is több példány kelt el belőle (ez az akkori viszonyok közt hatalmas teljesítmények számított) és szinte az összes jelentősebb platformra megjelent.

A játék érdekessége, hogy Mechner egy rotoscopingnak nevezett eljárást használt és filmre vette, ahogy öccse, David fehér ruhában szaladgál, végül ezek kerültek a játékba. Másik egyedi különlegessége a harc, ugyanis a korabeli játékokban szinte csak lőfegyvereket lehetett használni, míg a itt a Hercegnek karddal kellett az ellenfelekkel megküzdenie. Saját bevallása szerint Az elveszett frigyláda fosztogatói (főleg az első 10 perce, a csapdák és az akrobatikus mozgás kialakításában) volt a fő inspiráció a játék megalkotásánál.