Ha azt hisszük, hogy a melegítők felső határát a nagy világmárkák határozzák meg, akkor tévedünk. Az Adidas, Nike, satöbbi még csak meg sem közelíti a melegítők legfelsőbb luxusát. Mert igen, van, aki otthon a tévé előtt ülve a 300 000 forintos mackóját morzsálja le.
A kategória egyik csúcsa ez a barna macinaci. A Burberry ‘Huntley’ elnevezésű edzőgatya 96 százalékban kasmírból készült, és elegáns teveszőrhöz hasonlító árnyalatban pompázik. Elegáns darab, elegáns időkre. Ára 790-850 euró bolttól függően, vagyis 300 ezer forint körül juthatunk hozzá.
Aki ennél kicsit extrémebbre vágyik, annak a Greg Lauren nyújt megoldást. Ez a merész, kétszínű darab 95 százalékos pamutból a szakadt ősemberek stílusát keveri az edzőteremben izzadó modern férfi mintaképével, a szürke alapon szakadt, kötött fekete sáv pedig megmutatja viselője kifinomult ízlését. Ezért a csodáért már mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni, ára 2136 euró, vagyis 760 ezer forint.
Miért ilyen drágák? A Quarz 2015-ös írása próbált választ adni erre a kérdésre. Egyrészt a pamut sem az átlag pamut, amit ezekhez használnak, így a nyersanyag már dob a költségeken, és mivel kis szériában készülnek, így a gyártás is többe kerül, főleg ha nem egy bangladesi pincében varrják éhbérért. Ezekkel a tényezőkkel érünk el a 100-150 dolláros ársávba, ami maximum 50 ezer forintot jelent. Ami efölött rakódik rá, az mind a tervező hírnevétől, a márka ismertségétől függ, és aki a leggazdagabbaknak akar edzőgatyát eladni, az nem lehet szerény az árazásnál. Ha valami nagyon jó, és nem drága, az még csak egy kiváló termék, de nem luxus. A luxust az árcédula adja hozzá, és ezeknél a macinaciknál talán ezt lőtték be a legtökéletesebben.