A nyugati földtekén gyakorlatilag ismeretlen, Japán azonban két évtizede bolondul a Be@rbricks-ért, ami leginkább egy LEGO-figura és egy plüssmaci törvénytelen gyermekére emlékeztet. A pocakos, nagy fülű, emberszerű mackófigurát eredetileg ingyenes ajándékként tervezték egy 2001-es bábu-konferenciára, ma már a harminckilencedik szériát készítik belőle.
A Medicom Toy legnépszerűbb termékének a titka, hogy a fogyasztói társadalom és az alkotóművészetek határán lebeg. Hol filmhősök vonásait öltik magukra, hol hirdetőtáblaként szolgálnak a többféle (35-700 mm) méretben elérhető, kilenc mozgatható alkatrészből álló mackók, de divattervezőket, képzőművészeket is megihletett már ez a sajátosan egyszerű forma. A maci ritkább példányaiért több százezer forintnak megfelelő összeget fizetnek ki a gyűjtők – az eddigi legdrágább darab (amelyet Yue Minjun kínai festőművész díszített) egy árverésen közel 50 millió forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát.
Ehhez a posztmodern kulturális ikonhoz rendeli most hozzá magát a Toyota – nem azért, hogy hírnévre tegyen szert, hanem hogy megszólítson egy olyan demográfiai csoportot, amelyet a hagyományos csatornákon keresztül nem érhetne el. Az autógyártó és Medicom Toy együttműködése a Toyota szemléletéhez híven rendkívül egyszerű, lényegre törő medvét eredményezett. A fekete macifigurán az autógyártó logója fölött a „valósítsd meg tinédzserkorod álmait!” üzenet olvasható, összhangban a Toyota azon törekvésével, hogy visszacsempéssze a fiatalok életébe a vezetés élvezetét.
A Toyota x Medicom Toy Bearbrick elsőként két méretben, 100 százalékos (70 mm) és 400 százalékos (280 mm) kivitelben kapható Japánban; a mackópáros együtt átszámítva mintegy 40 ezer forintba kerül. Európai elérhetősége kérdéses.