Steve Jones nagy fába vágta a fejszéjét, amikor hat évvel ezelőtt elkezdte lakókocsiprojektjét. Fogott egy, a forgalomból kivont repülőgépet, de nem is akármilyet: 45 évig volt a brit királyi légierő szolgálatában az a Vickers VC10-es, mely 2012-ben 38 ezer repült óra után már nem szállt fel többet.

A roncstelepen heverő gép motorborításához Jones egyik ismerősén keresztül jutott hozzá. A gondolában annak idején egy 100 kN-os tolóerejű Rolls-Royce sugárhajtómű dolgozott, ilyenből négy 890-930 km/órás sebességig gyorsította az üresen 63 tonnás, 48 méter hosszú gépet.

Hat év barkácsolás eredménye a lakható sugárhajtómű 1

Egy Vickers VC10-es a levegőben

A munka neheze ezután következett: tervezéssel együtt hat év és ezer munkaóra kellett ahhoz, hogy a roncstelepi repülőalkatrész elnyerje a képeken látható formát. „Számtalan lakókocsit alakítottam már át az elmúlt években, és minden tapasztalatomat felhasználtam a gondola tervezésekor és építésekor” – mesélte gazdája, akire egy brit tévéműsor is felfigyelt emiatt.

A teljesen egyedi lakókocsi sokaknak megtetszett, és számos érdeklődő jelentkezett már a világ számos pontjáról, hogy megvegyék azt. Jones, ha akarná, rengeteget is kereshetne művével, melynek elkészítésébe 1,36 millió forintnyi összeget fektetett, de a legmagasabb ajánlattevők közel tízmillió forintnyi valutát sem sajnálnának érte. „Magamnak és a családomnak építettem, hogy élvezzük az elkövetkezendő években” – mondta.

Hiába a hat év belefektetett munka, Jones már a következő projekten töri a fejét. Tervei szerint egy Boeing 747-es hajtóműgondolájából is építene egy kétszintes lakóegységet a férfi.