Jelenleg már az üzleti és a mesterséges intelligencia elemeit is használják az életmentés számos területén, köztük a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal idén januárban elindított ÉletMentő applikációhoz is – mondta el Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója egy csütörtöki sajtótájékoztatón.
Annak apropóján beszélt erről, hogy az ÉletMentő applikáció chatbot funkcióval bővült. Az intelligens rendszer gyorsabb és hatékonyabb segítséget nyújt a felhasználóknak, kérdezz-felelek formában segítve a probléma feltárást és a megoldást.
Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának (VMSZ) elnöke kitért arra, hogy az ÉletMentő applikáció a Balaton környékén élőket és ott nyaralókat is segíti: ahogy eddig is, a Balaton környékéről beérkező segélyhívásoknál szükség esetén riasztják a vízimentőket is.
Hozzátette: a vízimentők sürgősségi betegellátásra szakosodott egységei az idei évtől hatékonyabban tudják ellátni feladataikat, mivel az OMSZ által biztosított tabletekkel bekapcsolódtak a digitális mentési rendszerbe. Nagy örömnek nevezte, hogy az OMSZ a korábbinál profibb és gyorsabb kommunikációt alkalmaz, valamint a bajbajutottak gyorsabban és konkrétabban tudnak segítséget kérni az ÉletMentő applikáció segítségével. Ezzel a vízimentők munkája is hatékonyabbá válik – jelezte Bagyó Sándor.