Megdöbbentő, de idén húszéves a 2000-ben vetített Horrorra akadva, avagy tudom, kit ettél tavaly nyárson (Scary Movie). A Wayans-fivérek filmje a Péntek 13, a Halloween, a Sikoly, a Sikoly 2, a Tudom, mit tettél tavaly nyáron, a Még mindig tudom, mit tettél tavaly nyáron, a Rémálom az Elm utcában, a Mátrix és az Ideglelés című filmeket figurázza ki.
Ezt az alkotást a mozik mellett még a CD-re másolós, 14 colos monitoron filmnézős korból ismeri mindenki, nem volt olyan iskolai folyosó ebben az évben, ahol ne visszhangzott volna akkor a „GERÁPPÁ” felkiáltás.
Ennek érdekessége, hogy az eredeti teljes félrefordítása, vagy inkább aktualizálása a hazai viszonyokra. Az angol verzióban Gerappá helyett „wazzup” vagyis „what’s up? – mi a helyzet?” felkiáltással üvöltenek a telefonba.
Hogy miért lett nálunk egy teljesen eltérő, 2020-ban érthetetlennek tűnő kiabálás az eredeti helyett? A választ ez az 1999-ben készült Renault Clio reklám adja meg. Nálunk annyira beleégett az agyakba az üzenet, hogy a szinkronkészítők sem hagyták ki, igaz, a poén gyorsan öregedett a korral, ha egy mai kamasz nézi meg a filmet, garantáltan értetlenül áll a jelenség előtt.