A cég által közölt adatok szerint az idei harmadik negyedév a vártnál kisebb csökkenést hozott az eladások számában, ebben a három hónapban három 53,6 millió okostelefont értékesítettek világszerte. Ez az érték csupán 1,3 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához viszonyítva, ami sokkal jobb, mint az elemzők által várt 9 százalék.
A vártnál gyorsabban nőtt a kereslet az olyan fejlődő országokban, mint India, ahol az okostelefon-piac a második legnagyobb a világon. Kínában, Nyugat-Európában és Észak-Amerikában csökkent az okostelefon-eladás a harmadik negyedévben.
Átrendeződött a gyártók sorrendje, a Samsung visszavette az első helyet a kínai Huawei márkától (80,4 millió okostelefont adott el a dél-koreai márka, piaci részesedére 22,7 százalék,), amit megtépázott az Egyesült Államokkal vívott gazdasági háború, a kínaiak eladásai 22 százalékkal estek. Kínában viszont mindig akad másik gyártó, ami ugyanazt a minőséget hozza, csak eltérő névvel.
Esetünkben ez a Xiaomi, ami pár éve még a legolcsóbb, eldobható kategóriába tartozó telefonokat gyártotta Ázsia számára, mára viszont a globális eladási lista harmadik helyére ért fel. A Xiaomi értékesítése 42 százalékkal nőtt és ezzel a piaci részesedése érdemelte ki a bronzérmet 13,1 százalékos piaci részesedéssel.
Így most az első három helyezett mind ázsiai gyártó, a Samsung után két kínai márkával. Az Apple csak a negyedik a sorban, 10,6 százalékkal esett vissza az okostelefon-eladása, piaci részesedése pedig 11,8 százalék volt a harmadik negyedévben..