Az elképzelés szerint a közlekedési rendszer csöveken keresztül, légpárnákon lebegő kapszulákban utaztatná az embereket vagy árukat rendkívül nagy sebességgel.
A Virgin Hyperloop cég két munkatársa egy 500 méter hosszú tesztszakaszon utazott 15 másodpercen keresztül, elérve a 172 km/h-s sebességet. Ez azonban csak töredéke annak a több mint 1000 km/h-s sebességnek, amit a Virgin el akar érni.
Nem a Virgin Hyperloop az egyetlen cég, amelyik a koncepció megvalósításán dolgozik, de eddig csak ők teszteltek utasok részvételével.
„Mind lelkileg, mint fizikailag jó érzés, egyikünk sem lett rosszul, egyáltalán nem éreztük magunkat hullámvasúton. A gyorsulás persze intenzívebb volt, mint ha hosszabb úton kellett volna elérni ezt a sebességet” – számolt be az élményről közvetlenül a teszt után Sara Luchian, a cég egyik igazgatója, a két utas egyike. Az útra szkafander helyett egyszerű farmert és pulóvert viseltek.
A közlekedési rendszer ötlete Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX űripari magánvállalkozás vezetőjének agyából pattant ki 2013-ban. Elképzelése szerint a közlekedési rendszer hatalmas átmérőjű csöveken keresztül, lebegő kapszulákban utaztatná az embereket mintegy 1200 km/h-s sebességgel. A lebegő mágnesvasút-technológián (maglev) alapuló rendszer teljesen automata lenne és elektromos árammal működne.
A maglev-vonatok gyorsasági rekordját egy japán szerelvény állította fel 2015-ben a Fuji melletti tesztpályán, ahol 602 km/h-s sebességgel száguldott.
A 2014-ben alapított Virgin Hyperloopba 2017-ben fektetett be a Virgin, a céget korábban Hyperloop One-nak, majd Virgin Hyperloop One-nak hívták.