Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját. Az Alibaba a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta meg. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, idei forgalma pedig több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett “fekete péntek” és az azt követő “kiberhétfő” bevásárlónapjain 2018-ban elért együttes árbevételnek.

Idén változtattak az esemény lebonyolításán: a hagyományosan egynapos kiárusítást 11 naposra bővítették, így a vásárlók november első harmadában szabadon költhették a pénzüket az interneten. A változtatást a koronavírus-járvánnyal indokolták, ezzel is segítve azokat a kereskedőket, akiket anyagilag érzékenyen érintett a pandémia.

A világ pénzét is elköltötték a kínai szinglik 1

A JD.com központjában egy hatalmas képernyőt is felállítottak, ahol az összbevétel mellett a vásárlók olyan általános jellemzőit is lehetett követni, mint a kor vagy a nem

Az online vásárban mindenki felvonult a kisvállalatoktól kezdve az olyan óriásokig, mint az Apple, a Nike vagy a Nestlé, de senki sem szállhatott versenybe a piacot hagyományosan uraló Alibaba-csoporttal: a vevők összesen 100 milliárd dollárnyi jüant (30 204 milliárd forintot) költöttek el idén, mely közel háromszorosa a 2019-es 38,5 milliárd dolláros értéknek.

Az Alibaba versenytársa, a JD.com is rekordeladásról számolt be, ők közel 41 milliárd dolláros (12 383 milliárd forintos) forgalmat köszönhetnek a szinglik napját környező kiárusításnak.