Szeretjük az olyan tehetséges ezermestereket, mint amilyen Shane Wighton is. A mérnök kosárpalánkokkal való kapcsolata hosszú múltra nyúlik vissza, ugyanis annak idején egy olyan palánkot alkotott meg, melynek széleiről is a gyűrűbe pattan a labda.
Ezt azonban továbbfejlesztette, ugyanis a fából készült sporteszköznél hiába céloztak a közepére, gyakran kimaradtak a lehetőségek. Ezért új szemszögből látott neki a megoldásnak: a robotikát és a mesterséges intelligenciát hívta segítségül, így megszületett az okospalánk, melyről elvileg mindig a gyűrűbe pattan a labda, legyen akármilyen gyatra is a próbálkozás.
A rendszer magából a palánkból, három motorból, szenzorokból és az ezekhez kapcsolt számítógépekből áll. Az érzékelők folyamatosan pásztázzák az előtte lévő játékosokat, és figyelik a labda útját. A rendszernek gyorsnak kell lennie, ugyanis egy átlagos dobás során mindössze 6 tizedmásodperc alatt kell a gépnek jól beállítania a palánkot, ám ezt az esetek döntő többségében sikeresen végre is hajtja.
Mivel a szenzor valójában az Xbox háza tájáról ismert Microsoft Kinect, mely az arcokat is felismeri, Wrighton egy olyan opciót is beépített a rendszerbe, mely felismeri, hogy ki dob. Ennek megfelelően akár azt is be lehet állítani, hogy a rendszer csaljon valakinek a javára úgy, hogy a másik dobásait mindig elirányítsa a gyűrű felől. A mérnök ezt feleségével demonstrálta. Az angol nyelvű teljes videót ide kattintva lehet elérni.
A sport és a technológia furcsa elegye ez a golflabda is, mely magától begurul a lyukba. A Nissan fejlesztéséről az alábbi linkre kattintva tudhatsz meg többet: