Japán vasúthálózata az egyik legfejlettebb a világon, lenyűgözően modern, precíz, és megbízható szolgáltatást nyújtanak a szigetországi utazóknak. Ami ott a mindennapok része, az számunkra különleges látvány, itthon nem találkozunk a peron mellett 300 km/órás tempóval, havat kavarva elzúgó szerelvényekkel.
Pont ezért érdekes ez a videó, amit egy japán vonatmániás YouTube-csatornán találtunk. Tematikus válogatás, amiben a sinkanszen állomáson áthúzó járatait találjuk csokorba szedve. Mindegyik földöntúli tempóban halad át a havas megállókon, nem tanácsos a közelükben tartózkodni ilyenkor.
A leggyorsabb menetrend szerinti járatok 2019-es felmérése alapján a legfontosabb országok a következők: Kína, Olaszország, Franciaország, Japán, Spanyolország és Tajvan, amelyek mindegyike legalább egy menetrendszerű járatot üzemeltet 250 km/h vagy nagyobb átlagsebességgel.
Japánban ezt a szolgáltatást az N700-as szerelvények biztosítják javarészt. A sinkanszen legújabb változata az N700S, ahol az S a Supreme, avagy legfőbb rövidítése. Az N700S fejlesztését a Közép-Japán Vasúttársaság 2016 júniusában jelentette be. Klasszikus értelemben vett mozdony vagy vonófej nincs, a vontatómotorokat és az azokhoz szükséges berendezéseket a vonat teljes hosszában szétosztották. Legnagyobb teljesítménye 17 080 kW (erősebb, mint hét MÁV V43 sorozatú villamos mozdony vagy három MÁV TRAXX mozdony), ami lehetővé teszi, hogy a Tokaido Sinkanszen fővonalon 285 km/h, a Sanyo Sinkanszen vonalon 300 km/h sebességgel haladjon.