Törvényszerű, hogy a digitális formátumok dominanciája kitermelte az ellenállást. Vannak, akik csak az analóg zenében hisznek, és számukra túl steril a nullákból és egyesekből varázsolt hanghullám. Ők éltetik most a bakelitgyártást, és egyre inkább előtör a mágnesszalag is, vagyis a jó öreg magnókazetta.
Utóbbi még megtalálható pár használt autóban, a bakelit azonban mindig is ritkaságnak számított, bár volt rá példa a XX. század közepén.
A Lexus viszont úgy érezte, ideje egy PR-akció erejéig feltámasztani ezt az extrát, és a Los Angeles-i SCPS stúdióval együttműködve megalkották a saját megoldásukat. A rezgéselnyelő szilikonba ágyazott lemezjátszó egyedi tervek alapján 3D nyomtatással készült, szénszál és alumínium keverékéből, és a hangszedőt is speciálisan erre a feladatra tervezték.
Az autóban 12 colos méretű korongok férnek be, és a kocsiban lévő Mark Levinson Premium térhatású hangrendszerrel lehet őket lejátszani, amely 1800 wattos és 17 hangszórója van.
Bár biztos akadna pár őrült vevő, aki bepipálná ezt az extrát, a sorozatgyártást azért a Lexus sem kockáztatja meg, kiállítási darab lesz a megújult IS-ből épített prototípus.
Az ős – Chrysler Highway Hi-Fi
Mit is tudott a Chrysler Highway Hi-Fi-je? Nem egyszerű lemezlejátszót kell elképzelnünk, hiszen annak kezelése elég balesetveszélyes lett volna, no meg az úthibáktól folyamatosan ugráló tű is rontott volna az élvezeti értéken.
A vastag fekete keretes szemüvegek mögött volt elég sütnivaló, kiküszöbölték a problémákat. A lemezt akárcsak ma, elég volt behelyezni a lejátszóba, többet a tulajnak nem kellett tennie, a lejátszás elindult magától. Héthüvelykes, kisebb méretű bakelit forgott a gépben, ennek ellenére majd egy órányi anyag fért rá, köszönhetően a sokkal sűrűbb barázdáltságnak (ahogy akkor írták, háromszor kisebb az emberi hajnál).
A karcmentességet a speciális olvasófej garantálta, ami minimális súllyal nehezedett a mikrobarázdákra, a rezgéseket pedig szilikon felhasználásával oltották ki.
Azt hinnénk, megőrült érte az akkori Amerika, de a közönség egyszerűen nem volt vevő az ötletre, hiába reklámozták a kor egyik nagy hírességével, Lawrance Welkkel, az áttörés elmaradt. Egészen az 1968-ban megjelent nyolc számos szalagos lejátszókig, ami forradalmasította az autós zenehallgatást, és egyenes utat mutatott az általunk is jól ismert formátumoknak.