A japán autóvezetők elég hamar rászoktak az autós navigációs rendszerek használatára, ugyanis azok segítségével jóval könnyebb volt tájékozódni a sokszor névtelen (!) városi utcákon, mintha egy térképen előre kinézték volna az úti célt. Nem meglepő, hogy a felkelő nap országában találták ki a cipőkbe épített navigációs rendszert is először.

A gyalogosok helyzetét megkönnyítő találmány, melynek fejlesztésében a Honda is nagy szerepet vállalt, az Ashirase nevet kapta, működése pedig viszonylag egyszerű: a cipőben rezgőmotorok találhatóak, melyek csupaszon nagyjából úgy veszik körbe a lábat, mint egy szandál. Kívülről azonban csak egy cigisdoboznál is kisebb méretű téglatest látszik a cipő nyelvénél.

Cipőbe építette navigációs rendszert a Honda 1

A rendszer egy telefonos applikációval együtt működik: a szenzorok érzékelik a pontos helyzetet, és a láb azon részét rezgetik, amerre haladnia kell a gyalogosnak a navigáció szerint. A megállást a láb teljes rezgetése jelzi.

Cipőbe építette navigációs rendszert a Honda 2

Elsőre értelmetlen találmánynak tűnhet, ám mindez nagy segítség lehet a vakoknak és gyengénlátóknak a biztonságosabb közlekedésükhöz. Nekik így a fülüket sem kell bedugniuk, hogy hallják a navigációs utasításokat, hanem egyszerűen a cipőjük rezgése jelzi az irányokat. Így hallják a környezetüket, a forgalmat is. A Honda szerint a rendszer akár már 2022-ben piacra kerülhet.

Cipőbe építette navigációs rendszert a Honda 3