Még a laikusok számára is látványos pillanat lehetett az, amikor a 400 méteres gátfutás olimpiai döntőjében a norvég Karsten Warholm saját korábbi 46,7 másodperces világcsúcsát majdnem 8 tizeddel megjavítva 45,94-es idővel lett olimpiai bajnok.
Amellett, hogy óriási sportolói teljesítmény ez, nagy szerepe volt a technológiának is a javításban. Mind a tokiói olimpia atlétikai helyszínét tervező szakemberek, mind a norvég futó felszerelését gyártók megszólaltak, Forma-1-es technológiát emlegetve.
Utóbbinál ráadásul nem is túlzás ezt mondani, ugyanis Warholm cipőjét a Puma a Mercedes Forma-1-es csapatának közreműködésével alkotta meg. A szöges futócipő darabja mindössze 135 grammot nyom, köszönhetően annak is, hogy karbonszálas anyag is található a cipő felsőrészében, míg a talp szinte teljes egészében egy karbonlap. „Akár egy nagyszerű versenyautót vagy egy tökéletes futócipőt tervez az ember, minden a tervezésen és azon múlik, hogy a lehető legtöbbet tegyük a termékbe” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
Maga a futópálya is hozzátette a saját részét a rekordhoz, állítja Andrea Vallauri, a kört tervező cég egyik munkatársa. „Minden olimpiára próbálunk javítani az alapanyagon, és Tokió esetében sem volt másképp” – célzott a futókörre a szakember, melynek futófelülete mindössze 14 mm vastag.
„Ez a vékony felület is komplex szerkezetű, apró légzsebek találhatóak benne, melyek nemcsak tompítják a lépések erejét, ezáltal kímélve a futók ízületeit, de egyfajta „trambulinként” némi energiát is visszaadnak a sportolóknak minden egyes lépéskor. „Mindent előre legyártottunk, minden sáv ugyanolyan, ahogy a távol- és a hármasugró sávok is. A gyártása épp olyan, mint a Forma-1-es gumiké” – hasonlította a futófelületet a Pirelli-abroncsokhoz Vallauri.