Az egyre jobban pörgő űrszemét gyártását fejelné meg a SpaceX és a GEC közös projektje, aminek célja az első, dedikáltan hirdetési célra szolgáló műhold föld körüli pályára juttatása. A SpaceX Falcon 9 rakétája jövőre, a Hold felé vezető útján viszi magával a galaktikus hirdetőtáblát, a CubeSat nevű szatellitet.
A reklám aukció formájában fog működni, tehát aki többet fizet, azé lesz a hely.
„Valami olyat próbálok elérni, ami demokratizálja az űrbe jutást, közben pedig decentralizálja a részvételt. Remélhetőleg az emberek majd nem pazarolják a pénzüket sértő dolgokra” – mondta Samuel Reid, a GEC igazgatója.
A fizetés azonban nem lesz egyszerű. A jó öreg dollár helyett kriptovalutákhoz köthető tokenekkel lehet majd pixeljogot venni. Ebből összesen öt lesz: Gamma, Kappa, Beta, Rhoe és Xi. Ezekből kell összelegózni a vevő által áhított ábrát, egy tokent az X koordináta meghatározásáért, egyet az Y-ért, egyet a fényerőért, egyet a színért, egyet pedig az időért kell majd kifizetni. Vagyis a számítástechnika hajnalát idéző, alacsony felbontású, mondjuk 320 x 240 pontos ábráért 384 ezer érmét kell ellőni.
A tokenek árát kriptovalutákban határozzák meg, mint a Dogecoin vagy az Ethereum, így a sűrű árfolyam-ingadozásáról híres kriptopiaci fizetőeszközzel lehet, hogy akár egy nap alatt felére csökkenhet az ár, vagy épp megduplázódhat.
Ebben a történetben az igazi csavar a láthatóság. Az apró műhold oldala (szerencsére) nem észlelhető a Földről, így azt egy rúdra szerelt kamera közvetíti majd élő internetkapcsolattal, egy Youtube, és egy Twitch csatornára.