A brit Royal National Lifeboat Institution, azaz gyakorlatilag az Egyesült Királyság vízimentői összefogtak a Forddal, hogy olyan strandpapucsokat készítsenek, melyek potenciálisan életet is menthetnek. Egy, a 16-64 éves korcsoportban végzett felmérésből ugyanis kiderült, hogy a megkérdezettek mindössze 60 százaléka próbálna meg a lebegéssel a víz felszínén maradni, ha túl mély vízbe kerülnének.
Meglepő adat ez egy szigetország esetében, pláne, ha hozzávesszük, hogy a megkérdezettek csak a bő fele mondta azt, hogy fenn tudna maradni lebegéssel. Itt jön képbe a strandpapucs: a vízimentők a Ford segítségével készült lábbelik talpára a #FloatToLive hashtaget nyomnak, mely séta közben kirajzolódik a tengerparti homokban.
Így azok, akik ilyen papucsban sétálgatnak, mindig maguk mögött hagyják az életmentő üzenetet, ezzel felhívva a figyelmet a lebegés fontosságára. A papucsok ráadásul részben újrahasznosított gumiabroncsokból készülnek, így a gyártók még a környezetnek is szívességet tesznek ezzel.