Régóta tervben volt már, 2021-re pedig megérkezett a Facebook saját okosszemüvege. Nem egy, a fél fejet eltakaró dobozt kell elképzelni: a Ray-Ban adta a formatervet, így első ránézésre talán meg sem különböztetné az avatatlan szem az eszközt egy hagyományos napszemüvegtől.
Az 1936-ban alapított szemüvegmárkának sem volt korábban ilyen technológiával dolga, mellyel egyelőre azért elég korlátozott funkciókat lehet igénybe venni: a szemüveg két szélén egy-egy 5 megapixeles kamera ül, melyekkel fényképeket, videókat készíthetnek a viselők saját szemszögükből. Ezeket akár azonnal meg lehet osztani a Facebookon egy mobilalkalmazás segítségével, mellyel hozzá lehet férni a szemüvegen tárolt 40 darab 30 MP-es videóhoz vagy 500 fotóhoz.
A hangvezérléssel is működtethető okosszemüvegen ezen felül zenét is lehet hallgatni a szárakban található hangszóróknak köszönhetően, illetve hívásokat is lehet intézni.
Egy töltéssel hat órán át használhatóak a szemüveg okosfunkciói, lemerülés után marad egy sima, 300 dolláros (88 700 forintos) napszemüveg a Facebook és a Ray-Ban közös terméke.