Korábban már beszámoltunk a NASA ambiciózus tervéről, miszerint olyan repülőgépet építenek, mely a hangsebességnél is gyorsabban repülhet. Eredetileg úgy volt, hogy tavaly a levegőbe emelkedik a gép, ám a koronavírus-járvány, mint sok minden mást, ezt a projektet is lelassította.

A munka azonban nem állt meg: az X-59 QueSST, melyet a Concorde fiának is becéznek, már a szélcsatornában van. A gép fejlesztésével az űrhivatal a Lockheed Martin vállalatot bízta meg, 247,5 millió dollárból alkotják meg az 1,5 Mach utazósebességgel közlekedő repülőt.

Az X-59 QueSST azért válhat valósággá, mert úgy tervezték, hogy minimális hangerejű robbanással érje el a hangsebességet. Ez volt az a hátrány, ami miatt a Concorde-oknak lakott területek felett lassan kellett haladnia, majd végül a földre is kényszerültek emiatt a legendás repülők.

Teszteli a NASA a Concorde utódját 2

A kész gép körülbelül 28,6 méter hosszú lesz, 9 méteres szárnyfesztávolsággal. Hasznos terhe 14,6 tonna lesz majd, de mindössze egy embernek, egyetlen pilótának jut majd hely rajta. A NASA azonban tervezi, hogy a csendes szuperszonikus technológiát idővel átültesse a civil repülésbe is.