A legdrágábban eladott sportcipőért 350 ezer dollárt fizettek, a legolcsóbban eladott lábbeliért 75 ezer dollárt adtak a február 8-án zárult online jótékonysági árverésen – közölte az aukció szervezője, a Sotheby’s. A limitált kiadású edzőcipők a várakozást messze túlszárnyaló áron, átlagosan több mint 100 ezer dollárért keltek el. Az aukciósház minden pár cipőt 2000 dolláros kikiáltási áron hirdetett meg, és legfeljebb 5-15 ezer dolláros leütési árral számolt.

A borjúbőr sportcipőket eredetileg a Louis Vuitton 2022-es tavaszi-nyári férfikollekciója számára tervezte a ritka szívrákban 41 évesen elhunyt sztárdizájner, építész és dj a minden idők egyik legsikeresebb és legikonikusabb edzőcipője, az 1982-ben kreált Nike Air Force 1 negyvenedik születésnapjának megünneplésére.

A férfi divatcikkekért felelős Abloh volt az első afroamerikai kreatív igazgató egy vezető francia divatház élén. Az árverés bevételét az az ösztöndíjalap kapja, amelyet Virgil Abloh hozott létre a feltörekvő fekete, afroamerikai vagy afrikai származású tervezők támogatására.