A felmérhetetlen tőkével rendelkező Amazon rengeteg területre betette már a lábát, és technológiával felütve, iszonyatos befektetésekkel próbál felülkerekedni a konkurencián. Többek között a jó öreg kiskereskedelemben is próbálkozik az amerikai gigacég, 2017-ben vásárolta meg a Whole Foods üzletláncot, csekély 13,7 milliárd dollárért.
Céljuk ezzel nem csupán a tej, kenyér szalámi szentháromság eddig megszokott beszerzési lehetőségének biztosítása volt, hanem egy új, szinte sci-fi filmekbe illő fizetési rendszer bevezetése és tesztelése.
Ezért itt vezették be először az Amazon One fizetési rendszert, amit használva a vásárlóknak sem élő, sem gépi kasszásokkal nem kell hadakozniuk. Itt ugyanis a vásárlónak csupán a tenyerét kell egy kör alakú leolvasó fölé tennie. A szenzorok ezután ellenőrzik a felhasználó kézmintáját, és ha egyezést találnak, akkor a terminál elindítja a fizetést. Nincs szükség semmilyen plasztikkártyára, PIN-kód beírására.
Ehhez természetesen először regisztrálni kell, a felhasználónak be kell szkennelnie a tenyerét a vállalati (felhőalapú) rendszerbe, megadni a banki adatokat, és innen már mehet is a tenyérrel fizetés.
Tavaly már több üzletben elindult a próbaüzem, ám a Washingtonban nyitott üzletben már egyáltalán nincs hagyományos fizetési lehetőség, csak QR-kód, és tenyérolvasás, valamint pár humán alapú segítő, aki tanácsod ad az elakadó vásárlóknak.
A módszerrel természetesen több biztonsági aggály is felmerült, elvégre így az Amazon rengeteg adatot kaphat meg a vásárlási szokásokról, a New York Times által megkérdezett ügyfelek megosztó véleménnyel voltak a dologról, egyesek azonnal elfogadták, mások a mindent figyelő, mindent kontroll alatt tartó „nagy testvér” világának újabb építőkövét látják az Amazon One megoldásában.