Napjainkban már egyre gyakrabban elmosódik a határ a valóság és a szimulált világ között. Egy VR-szemüveggel a fejünkön teljesen máshová kerülhetünk anélkül akár, hogy elhagynánk a lakásunkat.

Mindez azonban közel sem a fejlődés vége. Egy japán startup ugyanis azon dolgozik, hogy a saját bőrünkön, testünkön érezzük a játékokban bennünket érő fájdalmat. A Sony által is támogatott H2L Technologies kifejlesztett egy olyan karperecet, mely pici áramütésekkel kínozza viselőjét, amikor annak karakterét bármilyen fájdalom éri egy játékban vagy épp a metaverzumban. A kütyü persze nem csak ezt tudja, számos tapintáshoz, érintéshez kapcsolódó érzést képes átadni az embernek, de az újdonság a fájdalom átadásának képessége. Az eszközt még folyamatosan fejlesztik, de a tervek szerint 2029-re világszerte elterjedhet a használata.

„A fájdalom érzete képessé tesz arra bennünket, hogy a metaverzum világát valósággá tegyük az érzések meglétével” – mondta a H2L vezérigazgatója, aki azok után merült el ebben a világban, hogy szívbetegségének következtében halálközeli élményben volt része. „Vannak emberek, mint én, akik nem mehetnek gyakran ki, mert nincs elég izomzatuk hozzá. Így bárhová, bármikor utazhatnak” – utalt Emi Tamaki a karperecre.