A Nürburgring, még pontosabban annak 20 km-es Nordschleife-nyomvonala rég legendás státuszba emelkedett a motorsport és az általában az autózás iránt rajongók körében, egyértelműen a világ egyik legismertebb, etalonnal számító aszfaltcsíkja.
A korábban F1-es és más autóverseny-szériák által használt, Zöld Pokolnak becézett, az autógyártók által rekorddöntések helyszíneként mércének tekintett német pálya egy óragyártó figyelmét is felkeltette.
A svájci mikromárka, nürburgringi hosszú távú versenyszéria szponzoraként is szerepet vállaló a COBLOR a pálya tavaly decembertől idén márciusig tartó felújítását kihasználva különleges szériát dobott piacra.
A COBLOR Nurburgring Asphalt 1 modelljéből a névből is kikövetkeztethetően a pálya felületének egy darabja adja a számlapot, a szó szoros értelmében egy felbontott aszfaltdarab kerülhet a csuklónkra ezzel az órával.
Az ostyányi nürburgringi aszfalthenger-szeletet egy titánból készült tok veszi körbe, felette karcolásálló zafírüveg található, melyet kerámiából készült lünetta (külső gyűrű, tárcsa) ölel. A svájci szerkezetre épülő, automata felhúzású időmérőt igazi kaukcsukszíjjal rögzíthetjük a csuklónkra, míg az átlátszó hátlapon keresztül bármikor megnézhetjük a rotort, a rugókat és a fogaskerekeket. A kar mozgási energiáját a szerkezet működtetéséhez átalakító rotoron ráadásul pontosan jelölik, a pálya melyik pontjáról bontották az órához felhasznált aszfaltdarabot.
A COBLOR Nurburgring Asphalt 1 két változatban készül, nyers szálcsiszolt titántokkal, valamint fekete „fényezéssel”; verziónként 500-500 példányban. A svájci automata kronográf ára is ennek megfelelő, előrendelve 6111 eurót (bő 2,3 millió Ft) kell fizetni darabjáért. A fémszíjért további 530 eurót (200 ezer Ft) kérnek.
Más, köz- és elismert svájci – vagy akár japán – luxusóragyártók ajánlatai mellett húzósnak tűnik a COBLOR modellje, ugyanakkor ki mástól kaphatunk igazi versenyaszfaltot tartalmazó időmérőt?
Más autós vagy akár nem autós karórákról is olvasnál? Számtalan cikk vár a Vezessen, kattints ide!