Kevesen, de biztosan vannak olyan szupergazdagok, akiknek már nem pláne a magánrepülő, nem nagy durranás a luxusjacht, kipipálták rég mindkettőt. Rájuk gondolhatott az a svájci cég, amely eddig nem látott járgányával foglalná el ezt a garantáltan szűk, de minden bizonnyal jövedelmező piaci rést.

A 2017-ben alapított AirYacht a világ legnagyobb szóló vitorlásversenyének számító Vendée Globe versenyhajóin szerzett tapasztalatok után óriásjachtokra áttért sztárdizájner, Franck Dernet segítségével tervezte meg két-, sőt kis túlzással hároméltű járművét, mely ugyanúgy otthon lesz a vízen, mint a levegőben, sőt, még a szárazon is megállja a helyét (szó szerint).

„Ez nem egy új hajó, nem új repülő, ez valami teljesen új dolog. Új koncepció, új dizájn. Igazi álom” – mondta a csodabogárról a cég társalapítója, Guillaume Hoddé, és nem túlzott.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Erre a játékszerre gyűjthetnek a szupergazdagok 2

Az egyelőre csak koncepcióként létező AirYacht elsődlegesen egy 52 méter hosszú, háromfedélzetes luxushajó, fedélzetenként 70 m²-es hasznos alapterülettel, akár 12 vendég számára helyet adó öt vagy hat kabinnal, edzőteremmel, úszómedencével, szaunával, helikopterleszállóval, autók és jet-skik fogadására alkalmas garázzsal stb., ahogy az illik, ugyanakkor viszont léghajógondola is, ugyanis a hozzá tartozó, 200 méter hosszú héliumos ballon alá kötve minimum 100, maximum 3000 méteres magasság között repülni is képes, legfeljebb 50 csomós (kb. 93 km/órás) tempóval.

A tervek szerint az ebben az esetben a szó szoros értelmében léghajónak nevezhető alkalmatosság, miután a földközeli lebegés során sikerült kinézni az erre alkalmas, helyet, leereszthető a ballonról, hogy lábakra állítva luxuskempingházzá alakulva szolgálja az utasokat.

Erre a játékszerre gyűjthetnek a szupergazdagok 18

A légi közlekedés lehetősége azért bizonyos kompromisszumokat is kíván: azért, hogy az AirYacht hajótestét a lehető legkönnyebbé tegyék, saját hajtás nem kerül bele, vízen csak vontatva lesz képes haladni. Léghajós konfigurációban kezdetben közelebbről nem meghatározott hibridrendszer gondoskodik a hajtásáról, később teljesen elektromos, hidrogén-üzemanyagcellás erőforrásra állnának át.

„Egy hagyományos luxusjachttal csak a tengeren lehet tartózkodni, azzal nem lehet dombokon, hegyeken átkelni. Világunk szépségei közül némelyek a partok közelében találhatók, de sok a szárazföld belsejében” – magyarázta az alapötletet a tervező, Franck Dernet.

Ha akad rájuk megrendelő, az első AirYachtok 2026-ra készülnek el. Az árról nem tudni, de biztos, hogy valóban csak a bevezetőben említett multimilliárdosok, szupergazdagok engedhetik majd meg maguknak.

Erre a játékszerre gyűjthetnek a szupergazdagok 19