A nyolcvanas években új műfajt teremtett Hollywoodban egy kanadai filmrendező, David Cronenberg. A body horror, magyarul testhorror az emberi test eltorzulására alapozva rémiszti meg a nézőt, sokszor keverve némi technológiai vagy épp tudományos hókuszpókusszal. Remek példa erre A légy című film Jeff Goldblum főszereplésével, ahol a tudós főszereplő mellé berepül egy légy is a teleportálógépbe, a másik oldalon azonban csak egy élőlény távozik kettő helyett. Később emiatt megkezdődik a szörnyű átalakulás.

Saját veseköveit árulja a filmrendező 1

Jeff Goldblum a filmben

A 79 éves rendező máig aktív, napjainkban éppen a Cannes-i Filmfesztiválra készül új alkotásának Arany Pálma-jelölése miatt. Mielőtt azonban még a Riviérára utazott volna, úgy döntött, megpróbál egy kis extra bevételt szerezni.

Ehhez a napjainkban oly népszerű NFT-k, azaz nem helyettesíthető tokenek felé fordult, melyeket előszeretettel kapcsolnak különféle művészeti alkotásokhoz. Cronenberg is így tett, és előrukkolt az Inner Beauty-val, azaz a Belső Szépséggel. A „műalkotás” két év alatt készült el, leírása szerint pedig betekintést enged a rendező testi létezésének rejtélyeibe.

Saját veseköveit árulja a filmrendező 2

A sejtelmesen megfogalmazott mondatok mögötti valós tartalom azonban legalább olyan hátborzongató, mint Cronenberg filmjei: a képen 18 vesekő található, melyek – ahogy a leírásban olvasható – két évig készültek. Arról nem szól a fáma, hogy mi lett vagy mi lesz az eltávolított darabok fizikai sorsa, mindenesetre NFT formájában örökké megmaradnak. Innentől már csak az a kérdés, hogy ki ad értük 10 ETH-t, azaz több mint egymillió forintot.