Aki regisztrál a programra, az már nyugodtan otthon hagyhatja a bankkártyáját, pénztárcáját, sőt a mobilját is, hiszen az online felületen az adatokat megadva, arcképüket rögzítve a pénztárnál arcuk „bemutatásával” fizethetnek a résztvevők. Az új technológia továbbra is lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ők döntsenek arról, mikor és hogyan szeretnének fizetni.
Az érintés nélküli biometrikus technológia piaca az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt. A technológia lényege, hogy a fogyasztók jelszavak helyett biometrikus jellemzőkkel azonosíthatják magukat, a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek, kártya vagy mobileszköz nélkül.
A Mastercard szerint a kezdeményezés a gyorsabb tranzakció miatt kevesebb várakozást tesz szükségessé a pénztáraknál, és biztonságosabb is, mint más fizetési megoldások. Közleményükben azzal érvelnek, hogy világszerte a fogyasztók háromnegyede nyitott a biometrikus technológiára.
A technológiai keretrendszerhez a kereskedők mellett bankok és szolgáltatók is csatlakozhatnak. A szolgáltatásra a vásárlóknak regisztrálniuk kell, adataikat a legmagasabb szintű biztonsági alkalmazások védik – állítja a Mastercard. A biometrikus pénztárprogramot kísérleti jelleggel Brazíliában próbálják ki elsőként. Ezt követően Ázsia több országában is tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását – olvasható a közleményben.