Kevés repülőtársaság vállalkozik olyan kihívásra, amit az ausztrál nemzeti cég, a Qantas bevállalt. Ugyanis évek óta terveznek egy olyan járatot, amely szünet nélkül teszi meg a 17 ezer kilométeres távot az Ausztrália délkeleti partjain fekvő Sydney és a brit főváros között. A rekordernek számító, 20 órás repülőút várhatóan 2025-ben indulhat el, a repülőgépek beszerzését most jelentette be a cég.

A hosszas tervezés a rekordhosszúságú út jelentette kihívások miatt volt szükséges, ilyen távot kevés gép tud kellő megbízhatósággal, kényelmesen, és nem mellesleg gazdaságosan teljesíteni. Az ausztrálok választása végül az Airbus A350-1000 repülőgépre esett, ebből rendeltek 12 darabot a járathoz.

A Qantas járatán 238 ülőhely lesz, a fedélzet több mint 40 százaléka a prémium helyeknek lesz fenntartva.  A First Class utasoknak garantáltan nem lesz túl megterhelő a hosszú út, nekik csak azt kell eldönteni, hogy milyen prémium pezsgőt szürcsöljenek, miközben egy séf által összeállított, egyedi menüsorból válogatják a tételeket, amíg széles, akár ágynak is könnyedén átalakítható ülésekben pihennek. 

Más kérdés, hogy a 140 turistaosztályra tervezett ülőhelyen milyen kényelem várja majd az utasokat. A Qantas erről keveset árult el, csak annyit lehet tudni, hogy lesz egy tér kialakítva, ahol nem lesznek ülések, és itt álldogálva, nyújtózva pihenhetnek a teljes mértékben optimalizált, maximális helykihasználású helyekre jegyet váltó utasok.

Jelenleg a Singapore Airlines működteti a leghosszabb, 16700 kilométeres, Szingapúr-New York járatot, ami csaknem 19 órát vesz igénybe. A Qantas nemrégiben indította el Perth–London közvetlen járatát, melynek menetideje 17 óra.