A 208 ezer tonnás, 343 méter hosszú Global Dream II-t a világ legnagyobb befogadóképességű hajójának tervezték, egyszerre 9000 utast és 2200 fős személyzetet tudott volna fedélzetén fogadni, de a vízre bocsátás elmarad. A nyolcvan százalékig kész projekt már nem kerül befejezésre, mivel a gyártó MV Werften csődöt jelentett.
A koronavírus-járvány a turizmuson belül is az óceánjárók világát érintette a legkomolyabb mértékben. A járatok gyakorlatilag leálltak, az épp tengeren lévő hajókból a járvány elején több is veszélyes gócponttá vált.
Ennek hatása 2022-ben is érződik, többek között ezért lett totális csőd a rekordernek tervezett luxushajó kivitelezése. A németországi MV Werften hajógyár először tovább akarta értékesíteni a Global Dream II-t, de komoly vevő híján végül muszáj szétbontaniuk az egész konstrukciót, a hajótest egy részét pedig ócskavasként fogják értékesíteni.
A már beszerelt berendezéseket, hajtóműveket, műszaki eszközöket természetesen egyéb csatornákon értékesítik majd, de ezzel együtt is nehezen felfogható egy ekkora vállalkozás földbe állása, a hajó építésének költségeit 1,8 milliárd dollárra (684 milliárd forint) becsülik.
A sietség oka, hogy a hajónak el kell hagynia a wismari kikötő szárazdokkját, mivel a létesítményt megvette a ThysennKrupp, és itt szeretnének hadihajókat, tengeralattjárókat építeni.