Németországban nem ritkák a nagy sebességű, 200 km/órás tempóval közlekedő vasúti szerelvények. Magyarországról nézve ez is fénysebességnek tűnik, de a németeknek ennél merészebb terveik is voltak. A kilencvenes években még az 500 km/órás álomhatár lebegett a szemük előtt, amit maglev vonatokkal akartak elérni.
Ez volt a Transrapid projekt, amelyre több évtized alatt gigantikus összeget költöttek, de végül mégsem valósult meg a bátor vízió. A tesztpályát 1987-re építették meg, az első működő szerelvény pedig 1999-ben készült el. Maximális sebessége 501 km/h volt, de a tervezett sebessége 550 km/óra lett volna. A tervek szerint ilyen vonatok közlekedtek volna a Berlin–Hamburg mágnesvasúton.
Az óriási költségek miatt befagyasztották a fejlesztést, de a tesztpálya működött tovább, így a remény is élt, hogy valaha megvalósul a hipergyors vonat a németeknél. 2006-ban viszont formálisan eldőlt, hogy Németországban nem épül a belátható jövőben mágneses elven működő vasútvonal.
Ekkor ugyanis az Észak-Rajna–Vesztfáliában található próbapályán balesetet szenvedett egy Transrapid-szerelvény. A baleset oka az volt, hogy a pályán maradt karbantartó járműbe rohant bele mintegy 200 km/órás sebességgel a háromrészes kísérleti vonat. A halottak száma 23 volt, a sérülteké tíz.
A szomorú eset miatt természetesen leállt az „élményvonatozás”, a megmaradt szerelvények pedig ócskavasként hevernek a környéken. Nincs helyük múzeumban, hiába számítanak technikai kuriózumnak, a németek nem szívesen nézegetnek ilyen tragikus fiaskókat. Az iho.hu írása szerint „egy közeli tanyaudvarban rejtőzik a prototípus, a „Komet″. Egy másik ipari telep hátsó udvarában a TR06-os vonat egyik fele rohad az esőben. Mocsok és graffiti rakódott le a valaha négyszázzal tépő vonat burkolatán, az ablaktáblák beverve, a festés lapokban válik le a sérült orr-részről. Évekkel ezelőtt egy holland társaság a szilveszteri buli részeként a másik felét Drachtenbe szállította és ott kiállította. Később a vonattal a helyi vandálok végeztek.”
A maglevről:
A lebegő mágnesvasút, vagy gyakran használt angol rövidítéssel maglev vasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi. Elektromágnesek vannak a szerelvény aljában, amiket a kocsikban lévő akkumulátor táplál. Az azonos mágneses pólusok (a pályán illetve a vonaton) taszítják egymást. A maglev vonat részére teljesen különálló pálya kell. Ez jelentősen megdrágítja a beruházást.