2019-ben az Airbus bejelentette, hogy leállítják a valaha volt legnagyobb utasszállító repülő, az A380 gyártását. Habár sokak kedvence volt tágas méretei és repülés közbeni csendessége miatt, az idő eljárt felette, ráadásul drága is volt az üzemeltetése.

A 2020-ban berobbanó koronavírus-járvány a még futó gépeket világszerte a földre kényszerítette, előrehozva nyugdíjazásukat. Nem volt kivétel ez alól a Lufthansa sem: a német légitársaság 14 gépes flottájából hatot már el is adott az elmúlt időszakban. Most azonban újra szolgálatba állítják a közönségkedvencet.

Minderre azért kerül sor, mert az új gépeket egyszerűen nem tudják leszállítani a gyártók a hirtelen megnövekedett igények miatt. Egyelőre még kérdéses, hogy a meglévő nyolcból hány A380-ast tudnak újra beüzemelni, és az is ezt követően dől el, hogy milyen útvonalakon repülnek az óriások.

Az A380-assal még számos légitársaságnál terveznek, például az Emirates is úgy számol, hogy hosszú ideig ez lesz gépparkjuk legjobbja. Az Airbus, noha a jövőben már nem kíván a gép fejlesztésével foglalkozni, különböző projektjeit még ezzel a repülővel teljesíti: