Ha katapult, akkor Martin-Baker – a cég a katonai repülés életmentő eszközének valódi szakértője. Ezen a speciális területen óriási tapasztalatot szereztek már, hiszen 1945 óta, mióta először élesítették katapultjukat, 7675 ember életét mentették meg üléseik.
Ezt onnan lehet tudni, hogy a cég (bár nem sok szükségük van ilyen jellegű marketingre) Facebook-oldalán mindig közzéteszi az aktuális számokat, és rövid leírást közölnek a legfrissebb katapultálás körülményeiről.
A brit cég mellett több más jelentős mentőrendszer-gyártó is létezik, az orosz Zvezda például számszerűleg lehet, hogy több ülést készített, de azok csak szovjet/orosz gépekbe kerültek. Ezzel szemben a Martin-Baker amerikai, francia, brazil, stb. repülőgép-fejlesztő cégek számára is biztosítja a katapultüléseket, eddig mindösszesen több mint 85 ezer darabot.
A Martin-Baker sosem áll le a fejlesztéssel, több egyedi, különleges funkciót építettek már be üléseikbe. Ilyen például a víz alá merült repülőgépből történő menekülést biztosító rendszer, amelyet igény szerint a katapultülésekbe lehet integrálni. A haditengerészeti légierők számára fontos lehetőség nem egyszerű, de működik, és még az eszméletét veszített pilótát is a felszínre juttatja.
A fejlesztés mellett a megmentett pilótákra is gondolnak, akiknek létrehoztak egy igencsak exkluzív klubot, melybe önszántából valószínűleg senki sem kerülne be. Ez az ” Ejection Tie Club”. Taggá csak az a pilóta válhat, aki élesben menekült vészhelyzetből MB-üléssel, így jogosan viselheti a cég által neki küldött nyakkendőt, jelvényt, karórát és a többi apró emléktárgyat, amelyen az MB-logó szerepel.
Ez egyfajta jelzés a civil öltönyhöz, amikor a katonai rangok nem láthatóak. A szetthez járó legfőbb elem a nyakkendő, aminek mintázatán felfedezhető a katapultüléseket jelző vörös veszélyjelző háromszög. Visszafogott utalás, de aki jártas a repülés világában, az egyből tudni fogja, kivel áll szemben.